Fullt upp

Dagarna går i ett, har inte tid! Men jag vill uppdatera bloggen, det är ju så roligt att kunna gå tillbaka och läsa sen :) Och nu kollar Nikita på film och sitter snällt och Nellie sover på mig så jag förtjänar allt 5 minuter här :) Fullt upp hela dagarna, idag tog vi projektet att tvätta, med 2 barn, 6 maskiner i en tvättstuga som inte ens ligger i samma hus. Första varvet ner hade jag Nellie i bärselen, men min rygg vill gå av när jag har henne i den så nästa runda kom jag på vagnen. Men nu är det avklarat och de som inte blev tort hänger nu på tork och resten är i garderobet, puh! Däremellan har jag dessutom hunnit med att dammsuga :) Imorgon tar jag projektet att rensa ut garderoben, det lär ta några timmar för vi använt de som förråd :)
'
Det är ju tur att jag har så snälla barn på dagen, Nikita trotsar inte lika mycket, men visst sätter hon sig på tvären några gånger om dagen. Nellie är nöjd om dagarna och sover eller ligger på golvet och kikar. Men igårkväll va de inte roligt, jag bröt ihop totalt, bara kände att jag orkar inte med de här. Nikita somnar på soffan, med trosor utan blöja vilket jag kom på för sent, Nellie skrek mer än vanligt och konstant hela tiden i 4 timmar, när hon bivit tyst och somnat kom jag på att Nikita inte har blöja, ville inte riskera att väcka henne tidigare så hon fick ligga kvar på soffan, precis då kissar hon och har kiss på hela sig, torka av henne lägga henne i sängen hon somnar om, vaknar Nellie skriker igen, Nikita vaknar och skriker, jag lägger mig på soffan och gråter och Nikita kommer fram och pussar mig och går och lägger sig i sin säng igen och somnar! Hon har aldrig somnat i sin säng utan mig där, men hon vaknade iofs kort därefter och vi alla gick och la oss i min säng, nellie fortsätter skrika och efter 2 fick jag äntligen somna, vid 8 var dagen igång igen och det var bara öppna sina brännande ögon, gå upp för att byta blöjor, göra välling, amma och sen börja tvätta.
'
Köpte hem ersättning igår med, eftersom det alltid är efter maten på kvällen Nellie börjar skrika, gav henne ersättning istället och hon drack, hon somna om och hon var nöjd. Däremot sköt jag bara fram skriket till nästa måltid för när hon vaknade då och ammades börjades de igen. Så nu ikväll ska jag testa ge henne ersättning igen tills vi går och lägger oss och se om det hjälper.
'
Nellie somna med ersättning runt munnen och Nikita fick dricka upp de som Nellie inte ville ha :)

Kommentarer
Louise Skrev:

Önskar så att vi bodde grannar eller något, då hade jag lånat med mig dina barn hem så att du fått sova lite extra eller fått lite ensamtid...!

2012-03-07 @ 13:52:38
URL: http://forbiddenrage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: