Behöver en paus

Mina små flickor just nu ♥
'
Nikitas trots, Nellies kolik, jag ensam. Jag bara känner jag skulle behöva en paus, mina dagar går i ett hela tiden, kvällarna brukar Nellie skrika sig igenom men än har hon varit tyst, och snälla låt de va tyst en stund till så jag får sitta ner och bara vara. Nikita står på dagis kö nu, men skickade in papperna i måndags så lär väl ta ett par månader innan hon får en plats där, då får jag avlastning på förmiddagarna iaf och Nikita blir stimulerad. Men jag funderar på att försöka få en stödfamilj till henne typ varann helg så jag får ännu mer avlastning, känner att jag behöver de innan jag går in i väggen. För nej det finns ingen annan som kan ge mig avlastning, min mamma jobbar och har 3 små barn själv och min pappa bor en bit härifrån, likaså mina syskon, mina vänner har barn förutom eliin som bor ännu längre bort. Barnens pappa, jag har gett upp nu, efter 2 år.
'

Kommentarer
Nana Skrev:

Hej! Jag vill bara säga att jag tycker det verkar som att du gör ett dunderjobb med flickorna :) Jag har en mycket närvarande pappa till min son och bebis i magen och jag tycker det är TUFFT att vara mamma. Det roligaste och underbaraste som finns, men tufft. Jag har följt din blogg sen innan du fick Nikita och jag fick min son (samma dag) men jag har ingen egen blogg så därför har jag bara kommenterat lite sporadiskt. Mer förut. Jag tror i alla fall att det blir kanonbra om du får in Nikita på förskolan 15 timmar i veckan (eller om det är 20 i din kommun?) Där får hon stimulans och får träffa andra barn, hon kan få vara "liten" och du får vila när Nellie vilar osv. Ta hand om dig! DU är det viktigaste dina barn har!

2012-03-02 @ 21:55:07
Thakock Skrev:

Hoppas dagis platsen kommer snabbt då. Så du får en chans att vila dej lite så du har lite krafter för att orka.



Förstår det e jobbigt. Och fruktansvärt dumt av honom att inte ta Nikita några dagar så du har en chans med din nyfödda.



Masssa masssaa masssa kramar!

2012-03-03 @ 10:47:59
URL: http://briadlover.blogg.se/
Linda Skrev:

Jag tror en stödfamilj är super ! Det betyder ju inte att man inte klarar av sina barn :) om jag var ensam 2-barnsmamma hade jag nog med behövt det. Även om jag bor med pappan till mina två småbarn så är det tufft men ensam är nog tuffare än jag kan föreställa mig,



Men har du ensam vård av bägge barnen ? Tror det är lättare då att söka stödfamilj samt få mer pengar ekonomiskt :)

2012-03-03 @ 12:44:51
Anonym Skrev:

bara undrar, om du visste hur pappan va & ha varit i 2 år, varför i hela friden skaffar du ett barn till med honom ? det e ju ganska korkat eller ?



2012-03-04 @ 07:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: