Som jag trodde

Innan Nellie föddes var jag inte alls rädd för hur Nikita skulle reagera på att få en lillasyster, jag var säker på att hon skulle tycka det var jätte kul med en bebis, vilja hjälpa till och ha sin lillasyster i famnen, många trodde hon skulle bli jätte svartsjuk eftersom hon är så mammig, men hon blir inte ens ledsen när jag ammar Nellie, hon kan komma och sätta sig bredvid och kolla eller klappa Nellie på huvudet, men på så vis har hon inte visat någon svartsjuka alls.
'
Däremot trodde jag att hon skulle reagera med trots för förändringen, vilket jag hade rätt om. Fy fan i helvete, hela tiden sätter hon sig emot mig, vad det än är. Och tålamod har jag knappt något heller utan tappar tålamodet jätte fort, bryter ihop och Nikita kommer och tröstar mig, jag säger förlåt och kramar om henne och pussar henne. Men ibland bara går jag därifrån och säger ingenting till henne, jag känner mig som världens sämsta mamma när jag gör så. Det är klart det är en stor förändring för henne nu när hon precis accepterat att pappa flyttat ut. Det kommer bli en jobbit tid för henne framöver med flytt och sen dagis. Egentligen skulle vi varit ute ur den här sista februari men min mamma fixade så jag kunde ha kvar den längre så direkt blir det inte en flytt också och det är skönt för Nikitas skull, men jag vill bort från den här lägenheten.
'
Ikväll klarade jag inte av Nikita alls mer, hon var förjävlig rent ut sagt, jag försökte säga till henne lugnt flera gånger och till slut försvann tålamodet, då ringde jag andré så fick han komma och hämta henne. Då känner jag mig också hemsk, för då känns det som jag stöter bort henne. Jag känner mig inte sådär otillräcklig än, men jag känner mig som en sämre mamma mot Nikita just för tålamodet sviker hela tiden. Hon får mer uppmärksamhet än hon fick innan för Nellie ligger mest i vagnen och sover och är hos mig när hon äter och när vi byter blöjan sen lägger jag ner henne i vagnen igen, så Nikita får min fulla uppmärksamhet mer än hon fick innan.
'
Jag är alltså själv med barnen hela dagarna nästan, eliin åkte hem i söndags och andré har sovit här 2 nätter men han är inte här på dagen..

Kommentarer
Louise Skrev:

Klart du inte är en dålig mamma, det är ju en omställning för dig med, att nu stå ensam med två barn istället för ett.

Jag tycker iallafall inte att du är en dålig mamma för att du tycker det är jobbigt, för det får man göra!



Kram



2012-01-24 @ 22:32:04
URL: http://forbiddenrage.wordpress.com
Anonym Skrev:

Trots e väl ett bevis på svartsjuka eller?? det e väl därför hon blivit trotsig?

2012-01-25 @ 18:26:28
Thakock Skrev:

Du är ingen dålig mamma. Du är bara en ensam mamma. Och det är tuffare då! Ha inget dåligt samvete! Du är en toppen mamma! =D



Kramar

2012-01-25 @ 18:50:30
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: