Mors dag

Inte så mycket firande har det blivit idag, men jag har iaf fått leka och busa med min älskade unge som vanligt! Dagen till ära har jag storstädat och är helt slut nu, Nikita ligger och sover. Hennes sovmönster har rubbats ordentligt nu, både sen vi sluta amma och när det blivit ljust ute på kvällen. Hon sover sent på dagen för hon vägrar somna när jag försöker lägga henne, när jag istället försöker hålla henne vaken till kvällen slocknar hon tidigt och vaknar efter någon timme pigg och glad och vill inte fortsätta sova. Innan 22 har hon somnat 1 gång på 1 vecka nu, annars är det runt 23 tiden när vi går och lägger oss hon somnar. Ändå vaknar hon samma tid vid 9 så mindre sömn har hon verkligen nu. Igår sov hon igen massor, hon sov 3 gånger på dagen och sista gången trodde jag hon sov för natten för klockan va 19 då, men nej. Hon äter på natten, eller morgonen som andré säger, runt 6 tiden men hon somnar om direkt igen och sover till 9. Innan vakna hon någon gång ibland på natten och åt.

Igår var vi på kalas och träffa hela min tjocka släkt på mammas sida. Mormor fyllde 65 och det firades med alla 5 morbröder och alla kusiner :) Det var verklien längesen man träffade flera av dom så jag kände knappt igen hälften ;) Alla beundrade Nikita och hon fick mycket uppmärksamhet från alla håll, och riktigt blyg var hon också :) Första gången andré träffa min släkt på den sidan också, på bröllopet var det bara mormor och morfar som kom från den sidan.


Det var mycket folk! Hela vägen bort är min släkt :)


Nikita fick äta glass, men inte hålla själv i den klänningen, fy så elak mamma! :)


Lek med morbror Kevin


Just de, har blivit korthårig med :) Första gången på typ 12 år eller nått :) Riktigt skönt med kort hår nu när det börjar bli varmt faktiskt, och andré tycker jag ser äldre ut. Än så länge är jag nöjd!


Nu för tiden har jag diskhjälp, hon älskar att plaska och leka med vatten, och om det gör att jag får diska och städa köket utan en unge runt benet så visst! Kattmaten har vi fått flytta nu för hon kunde verkligen inte låta vattnet va, allt doppa hon ner i vattnet och till slut skulle nog min mobil eller nått hamna där med.

Vi har idag varit och firat Kevin lite, han fyller hela 2 år på tisdag men vi gav presenten idag :) Får se vad det blir med resten av dagen, antingen blir det Natalie igen eller så blir det nog Becca och leka, typ det enda vi gör nu för tiden :)

Kommentarer
Thakock Skrev:

Gud så söt du blev i håret! =O Du ser verkligen äldre och vuxnare ut!

Väldigt vackert! =)

2011-05-29 @ 18:02:26
URL: http://briadlover.blogg.se/
i min lilla lilla värld Skrev:

Du blev verkligen snygg i håret du! Passar dig

2011-05-30 @ 08:02:54
URL: http://saratilling.se
Tova Skrev:

Så snygg du blev i frisyren! Kort hår är bäst, sugen på att kapa av mitt snart igen :)

Och så härligt att läsa om Nikitas framsteg. Så duktig och hjälpsam hon verkar vara, hihi!

Kram

2011-06-05 @ 21:03:20
URL: http://Trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: