God morgon

Nikita vakna ungefär 8.30 men vi låg kvar och drog oss i sängen till 9. Så mysigt att man kan göra så :) När vi sen gick upp såg jag att stumpen hade fått 3 matskålar istället för 2. Den 3e stog i ett skåp i köket så var tvungen att fråga andré om han tagit fram den, men de hade han inte. Det är ju såna saker som bara är för sött! :)

Tänk att min lilla tjej blev 14 månader igår! Jag tror nog inte tiden går långsammare andra året än första, känns som det går ännu fortare för det händer så mycket roligt precis hela tiden! Hon har länge vinkat när man säger hej då, men igår när vi satt på balkongen sa hon hej då och vinka och gick in, kom tillbaka efter en kort stund sa hej då och vinka igen och gick in. Så sött! Hon säger hej mer och mer också, så duktig!

Hon har börjat försöka lyfta stumpen också. Han väger 5-6 kg så inte så lätt för lilla henne att lyfta, haha :) Hon försökte också lyfta upp Linnéa när vi va där sist, hon väger mer än Nikita! :) Och hon kan fylla i ord när vi läser böcker, favoritboken fyller hon alltid i när vi läser, så sött! Hon säger tisse till katter och titte till hundar.

Hon har en riktigt jävlig vilja och får hon den inte igenom slänger hon sig, slår huvudet i golvet och skriker! Hon visar tydligt vad hon vill, både med kroppen och ett visst ljud hon gör. Det känns som hon lär sig något nytt varje dag! Och hon är inte ens lite en bebis längre, jag har faktiskt lyckats sluta kalla henne bebis och säger barn istället!

Får se vad vi hittar på idag, solen är inte framme nu men jag hoppas den tittar fram lite senare sen. Ner och handla lite ska vi göra, om det är skönt ute tar jag nog de samtidigt som Nikita ska sova så kan vi samtidigt gå en runda! Hon tycker inte det är kul att åka i vagnen längre, någon minut och sen vill hon komma upp igen, om hon inte är trött.

Kommentarer
Thakock Skrev:

vilka framsteg hon gör! Riktigt roligt att följa! =D

2011-03-21 @ 16:52:17
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: