Välling och annat babbel

Jag är på riktigt chockad! Igårkväll när Nikita hade somnat, sov 1 timme och vakna igen och ville inte somna om, hon ville knappt ha tutten heller så testade jag o göra välling. Hon drack det självmant och såg jätte glad ut, hon fick i sig 20 ml igår, kanske inte så mycket, men det är iaf 20 ml :) Och idag testade jag ge henne igen, och hon drack 50 ml! Vore ju så otroligt underbart om hon ville dricka välling, isf skulle jag kunna dra ner på amningen igen och till slut sluta amma, visst älskar jag att amma men det vore skönt att slippa tänka på det någon kväll och bara få släppa det, slippa tänka på om hon får i sig tillräckligt, när hon kommer vakna, om jag kan gå bort till Natalie en stund eller om hon vaknar direkt och jag får gå hem igen för att amma. Och jag skulle ha mer koll på hur mycket hon äter, hur mycket bröstmjölk per dygn hon får i sig har jag inte en blekaste aning om.

Kaffe, det har blivit min nya drog. Jag har varit så trött senaste tiden så jag till och med börjat dricka kaffe igen, nu dricker jag typ 3 koppar kaffe om dagen, innan drack jag aldrig kaffe! Slutade dricka det i början av graviditeten, för 1½ år sen pga illamående, sen kändes de så onödigt att börja dricka kaffe igen. Nu är jag sugen på det hela tiden, så jo man blir nog beroende ganska fort. Men det hjälper, har dock märkt att jag inte längre kan dricka kaffe på kvällarna, kan absolut inte somna då :) Smart jag är va! :)

Just de, min duktiga man har börjat banta nu, äntligen. Jag pratade om att han absolut skulle börja banta när Nikita föddes, eftersom han va skengravid och gick upp 10 kg med mig under graviditeten :) Men igår tränade vi till och med tillsammans, det ska vi försöka göra 6 dagar i veckan o börja med. Och jag ska försöka dra ner datatiden vi har nu, 1 dag i veckan vill jag att vi inte ska sitta alls vid datorn utan umgås med varandra, vi 3 istället. Visst jag sitter också väldigt mycket vid datorn, men jag leker också med Nikita mellan varven :) Och senaste tiden har jag tröttnat på datorn.

Sover sämre gör tjejan absolut, nu somnar hon inte före 14 på dagen, och på kvällen kan det ta upp till 1 timme innan hon somnar. Men det är tänderna där uppe som spökar, hon är alldeles svullen på hela överkäken ju, stackars fis! Hon kom fram och gav mig världens puss, och direkt efter börja hon trycka ner tandköttet mot min kind, det var inte lika skönt :) Haha! Jag fick typ 10 pussar på rad, hur mysigt som helst eftersom hon ofta är snål med pussar, och man får bara om man frågat i typ 10 minuter efter en puss :) hihi, sötnosen!

Nu somnade min trötta fluff äntligen, som stått i kanske en halv timme och dansat till Jay Smith, hon älskar honom lika mycket som jag gör! Det är mammas flicka det! :) Skönt att hon fått nått mer från mig än mitt humör iaf :)

Kommentarer
Thakock Skrev:

jäklar, ska ni träna 6 dagar i veckan? Det var MKT =P

2011-01-03 @ 14:56:29
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: