Städning pågår

Här har vi städat och städat hela morgonen, och ändå så städade vi massor igår, och för en vecka sen var det jätte städat överallt! Förstår inte hur de kan bli så stökigt! Nikita har knappt fått vara i vardagsrummet idag, för hon är precis som sin mor när det gäller stöka ner :) Och idag tog andré premiären med dammsugaren, första gången han dammsuger här, det var väl ändå på tiden ;) Och Nikita livrädd och fastklistrad på mig, livrädd för att jag skulle tappa henne, dammsugaren är ju livsfarlig enligt henne! :)

Nikita verkar utveckla språket jätte mycket nu, kanske därför hon inte går än, för hon håller på att lära sig prata :) Igår höll hon fram en gris, då frågade jag va säger grisen och hon svarar "nöff" jag blev chockad och frågar igen, hon svarar "nöff" vi började precis härma va grisen säger. Och när stumpen mjauar härmar hon honom också :) Dockan verkar också fått ett namn nu, dede. Och oftast säger hon tisse till stumpen, ibland titta :) Hon säger därmot mamma till pappa också, så det håller vi på att träna på :)

Nej nu är min paus över dags o fortsätta städa och underhålla en riktigt utråkad unge :) ♥

Kommentarer
Anonym Skrev:

Önskar Leona kunde tänka sig att börja prata lite snart... hon säger mest "dä" och pekar just nu... ibland kostar hon på sig att säga mamma eller pappa, men annars är det knäpptyst...

Förut sa hon "tiss" och "tisse", (tiss är snopp på norska förresten, hehe), och så sa hon "hej" och så...

2011-01-29 @ 16:19:09
Thakock Skrev:

Jag tar städningen nu....Litta disk blev det allt. Tur man äntlingen har diskmaskin annars hade jag nog dött :P

2011-01-29 @ 17:52:56
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: