Spenat och fiskpinnar



Woho, det verkar som Nikitas matstrejk ÄNTLIGEN är över! Helt underbart glad är jag för det! Hon äter spenat och fiskpinnar med glädje och världens aptit, hon visar mer och mer att hon vill ha mat och äter bara bättre och bättre. Dessutom dricker hon fortfarande välling morgon och kväll, ungefär 50 ml åt gången, och hon visar på dagarna att hon hellre vill ha vatten när hon är törstig än bröstmjölk! Det känns såå underbart! Änltigen, äntligen, äntligen!!




Nikita klättrade upp på tvbänken idag också, faktist första gången :) Hon passade på när mamma satt och pillade på telefonen, haha skitungen! Sen var jag ju tvungen o få det på bild också, såklart! :)

Det känns inte som hon kommer våga gå innan 1 årsdagen, vilket är på torsdag!! Däremot tror jag hon går snart, inom några veckor faktiskt. Igår ställde hon sig själv igen utan stöd, det var någon/några månader sen sist hon gjorde det, och hon tar ett par steg själv lite då och då, vill alltid att man ska gå och hålla henne i en hand så hon kan gå runt och runt, överallt! Så hon visar verkligen att hon vill gå, men hon är för feg! Jag tror absolut hon kan gå, om hon inte va så feg! För när hon står och går är det stadigt och hon vinglar inte fram, hon tappar sällan balansen utan sätter sig ner, så ja en riktig fegis! :)

Älskade unge, när blev du så stor? Att du blir ett helt år om bara några dagar är så overkligt, det finns inte! Du var ju nyfödd häromdagen och det var inte alls längesen du blev en månad, nu är du nästan 12 månader! Helt sjukt hur tiden går, och jag hoppas andra året inte går riktigt lika fort, så man kan få hänga med också!

Jag som älskade dig till max när du låg i magen! Och nu, älskar jag dig bara mer och mer för varje dag, och jag är såå stolt över dig! Det absolut bästa jag någonsin gjort i livet är du, och jag ska uppfostra dig till den bästa!

Kommentarer
Therese Skrev:

Härligt att se en matglad tjej. Alltid lika söta bilder....som vanligt:) Kram

2011-01-16 @ 07:15:39
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Thakock Skrev:

Så roligt att hon äter igen som hon ska!



Stora tösen! =D

2011-01-16 @ 12:32:54
URL: http://briadlover.blogg.se/
W - ung 3barnsmamma & Fotograf Skrev:

gud vad skönt att hon börjat äta och du kan minska med amningen =) då blev det som du tänkt då innan 1 år.



hur sover hon om nätterna då ??

näe jag får lov att orka det liksom inget annat val hehe.



tänker hela tiden att någon dag vänder detta och går över till sova hela natten. =)



jaha men det kommer gå över, är hon van att sova med er så är det ju omtummlande för henne att sova själv . =)

kramar.

2011-01-16 @ 13:39:08
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: