Sega måndag

Nikita vaknar numera kl. 10.00, men det känns lite bättre än 11 faktiskt, då känns det inte som man sover bort halva dagen, när hon vakna 9 var nog bäst, annars sover man ju bort förmiddagen också :) Men jag som älskar att gå och lägga mig sent och sova länge på morgonen klagar inte :)

Men det känns som vi precis gick upp, är så himla seg idag. Nikita sover en kortis, hon brukar sova mellan 30 minuter, och 2 timmar! I förrgår sov hon 30 minuter, och igår sov hon 2 timmar, snacka om att sovmönstret ändras hela tiden! Jag ska nog göra en kopp kaffe och lägga mig på spikmattan så jag vaknar till liv idag, jag har iaf tvättat 1 maskin tvätt, lekt lite med Nikita, sen har jag suttit här. Jo vi lagade mat också :)

Imorgon ska vi ner och mäta och väga liten, denna gången måste hon ju ökat! Jag tycker hon börjar bli större i ansiktet och låren börjar bli lite rundare igen! Hon tappade alla sina veck och blev pinnsmal då hon va sjuk innan jul, min stackars lilla fis!

Nu håller vi på att sluta amma, det går inte bra alls! Innan åt Nikita kväll, natt och morgon, ibland kunde hon få tutten mitt på dagen men inte så ofta, och oftast dög vatten istället. Sen jag sa att vi sa sluta amma har hon viljat ha tutten precis hela tiden. Och hon blir verkligen förbannad när hon inte får den. Jag försökte vira in dom i bandage eftersom Nikita kan få fram tuttarna helt själv, men det gick inte bra :)  Hon vill knappt ha välling längre heller, men vi ska testa köpa den från 8 månader eller från 1 år, den hon har nu är från 6 månader, men har iofs funkat hittils :) För lämna bort henne ett par dagar tills mjölken sinat klarar jag inte, jag mår inte bra av att vara ifrån henne! Jag har svårt för att lämna lägenheten även när hon sover! Helt sjukt hur man kan vara så beroende av en annan människa :)


Kommentarer
Thakock Skrev:

Får hoppas hon ökat då! Men det tror jag! =)



Haha, hon är lite lurig hon. Hoppas det går snabbt med avänjandet. =)

2011-01-24 @ 15:35:31
URL: http://briadlover.blogg.se/
Zandra Skrev:

Sv: Hm, de gjorde vi för ett bra tag sen :) Strax efter hon va ett år, ett år & nån månad tror jag :) Fast vi har ingen kant på vår spjälsäng, men de kan man ju ha om man vill :) Tyra har aldrig trillat ner, ännu :P



Tack, de e bara en såndär snabb header ;) hehe!

Diggar Nikita när hon har lurarna på sig, skitsnygga kläder oxå :D



Ja, de närmar sig med stormsteg :D :D

2011-01-24 @ 15:40:34
URL: http://zandraaak.blogg.se/
Nana Skrev:

Härligt att hon ökar i vikt och äter bättre! Jag skulle rekommendera att börja med 8-månadersvälling innan 1-års, eftersom det är väldigt mycket fibrer i den. Magen kan komma ur balans om det blir för snabb omställning...min lilla fick ont i magen trots att jag blandade 1-års m

2011-01-24 @ 16:54:44
Nana Skrev:

Skickade en halvklar kommentar nyss... min grabb tappade sin docka på tangentbordet! Vet inte hur långt jag hann komma. Skulle säga att min son verkade få magknip av 1-års vällingen trots att jag blandade den i början. Fibrerna gör nog sitt. Skulle även fråga om Nikita ska börja på förskolan snart... Ha det så bra!

2011-01-24 @ 16:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: