Gnissla tänder

Nikitas tand där uppe har kommit igenom, bara 2 till som håller på att komma och förstör hennes matvanor, sovvanor och humör. Hon Håller hela tiden på att gnissla tänderna mot varandra, ah vilket hemskt ljud det blir! Jag verkligen hatar det ljudet, även att det kommer från henne :)

Verkar som det funkar med välling, fortfarande. Hon dricker mellan 10-50 ml morgon och kväll, och jag testade hälla i grädde, då blev det ännu godare tyckte lill fuffen :) Sköönt! Tycker hon börjar få tillbaka lite hull på benen och ansiktet, så förhoppningsvis har hon ökat bra nu igen! Fast hon knappt ätit så mycket sen hon va sjuk där innan jul. Förstår inte hur dom kan överleva?

Hon håller helt själv på att dra ner på amningen också, jätte duktigt. Hon vill hellre dricka vatten på dagarna, men på kvällar och nätter och när hon är trött vill hon ha tutten. När hon blir 1 ska vi försöka få henne att sova hela nätter i sin säng, lyckas vi med det ska jag sluta amma helt. Men det känns fortfarande bättre o ge henne mat på nätterna, eftersom hon äter så lite på dagarna.

Vi var ute och åkte pulka med Kevin, Natalie och Robert idag. Nikita som fortfarande inte tycker om pulkan, ramla såklart ut ur pulkan, på en grusig väg så hon fick 2 små sår i ansiktet, och ville absolut inte sitta i pulkan mer. Vi åkte 2 gånger, och Nikita tyckte inte det va kul, snuttan då :) kameran fick jag inte med mig ut, men fick några bilder på mobilen, som jag inte vet vart den är för tillfället :)

Jag är duktig och skurar överallt i köket, har gjort rent fläkten som inte alls var så äcklig jag trodde, och nu rengör jag ugnen. Den däremot var riktigt äcklig, så den ska jag nog rengöra oftare :)

Tänk att minifuffen snart blir ett helt år, helt galet! Men jag älskar tiden med henne, jag älskar att se henne utvecklas och jag är hellre där jag är idag, än där jag var för 1 år sen! Helt otrolig känsla, och att jag är förälder har nog inte sjunkigt in helt än!

Kommentarer
W - ung 3barnsmamma & Fotograf Skrev:

Grädde i vällingen hur gjorde du den då ?? , skulle också vilja testa det, för det mättar ju ännu mer =)

Tjejen min är ju en riktig natt måls tjej, börjar bli lite kämpigt med illamåendet på natten , tokig att hon inte sover hela nätter här heller.



när du ska få henne sova i egen säng så kan du göra som vi, sitta vid sängen hålla en hand och vyssa eller klappa kinden eller om hon bara nöjer sig vid att du har handen på henne och sitter så tills hon somnat. =)

så gör vi en idag, annars känner hon sig otrygg och börjar gråta..



jo allting vänder nog i sin om tid man får bara ha tålamod.

har du testat bytt mot tjockare mustigare välling från 8 månader ? , jag vågar inte göra det en men har en kartong hemma när jag väl ska ta den chansen. hehe



kramar !

2011-01-13 @ 09:56:49
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Thakock Skrev:

Vad spännande med små tänder! =D



Jobbigt däremot att hon gnisslar. Man kan bli tokig för mindre =P

2011-01-13 @ 17:30:39
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: