1 år!

Födelsedagsbarnet ligger och tar sig en powernap och jag passar på att sitta här en snabbis innan jag ska städa iodrning det sista innan gästerna kommer.

Nikita har varit så glad idag, mesta delen av dagen iaf. Hon har varit lite ledsen till och från, jag som hoppades på att  hon inte skulle va ledsen en enda gång idag! Men lite trött och envisa tänder, så kan man väl förstå det :) Vi har lekt och busat så jag är helt genomsvett, Nikita också! :)

Vi har tagit månadskort och massa massa bilder utöver det också. Hon har stått upp massor idag men inte när jag tog fram kameran, så fort den kom fram satte hon sig igen, skitunge! Jag fick 1 bild av 50 som hon stog på vid månadskortet, vilken tur att den blev helt underbar! :) Absolut en förstoring!



1 år och kan:
*
Säga flera ord som hon förstår vad dom betyder; Mamma, Hej, Titta, Tutte, Tisse, Tatt (katt), Titt-ut andra ljud som hon också gör men som bara är ljud är Pappa och dadda
*
Kan härma kossan och säga Muu efter den
* Vet var Lampan, naveln, munnen, mamma, pappa och katten är om man frågar henne, då pekar hon så glatt.
* Förstår vad ordet sova betyder
* Smaskar med munnen när hon är hungrig eller känner doften av mat
* Matar sina dockor med sked och smaskar med munnen
* Bäddar ner sina dockor i dockvagnen
* Stå upp i ca 30-40 sekunder
* Tagit sina första steg, som mest 8 steg efter varandra
* Ställa sig upp själv utan stöd och stå en stund
* Vinkar när vi säger godnatt till pappa, eller om vi ska gå hemifrån någon
* Borstar tänderna med pyttelite tandkräm morgon och kväll, först borstar jag och sen ska hon borsta själv
* Äter bättre och helt själv, tar mat på skeden och stoppar i munnen
* Pussas och kramas, både när man ber om en och ibland kommer hon bara och kramar eller pussar en, det värmer hjärtat!
* Leker väldigt självständigt
* Ger mig saker om jag pekar på något och frågar om hon kan ge mig den
* Sover fortfarande mellan oss på nätterna, men i sin säng på dagarna och på kvällarna
* Ammas på kvällen, 1 gång på natten och på morgonen
* Dricker välling morgon och kväll

För ett år sen låg vi på bb men världens minibebis, och jag kunde inte sluta titta på henne. Jag var så obeskrivligt lycklig och inget annat fanns, ingenting annat än henne brydde jag mig om. Jag sov inte på 3 nätter, 2 nätter innan hon föddes och första natten när hon va nyfödd, jag kunde inte äta någonting alls, det var en sån obeskrivlg känsla som aldrig kommer kunna beskrivas! Lycklig, ordet känns för svagt för hur jag kände mig den dagen! Och som jag älskade henne, redan från första sekunden. Och nu älskar jag henne bara mer och mer för varje dag, och varje dag gör hon mig så stolt genom att bara finnas.

Ibland kunde jag känna att jag saknade att vara gravid, sparkarna och få höra hjärtljuden hos bm. Det gör jag inte längre, jag kan titta på henne precis när jag vill, hon sparkas även utanför magen och lägga huvudet på hennes bröst och höra hennes hjärtslag och hur hon andas, det finns inget bättre.

Jag är evig tacksam att jag fick bli din mamma, det finaste barnet i hela världen är du! Jag älskar dig till världens slut och tillbaka! ♥

Kommentarer
Farmor Skrev:

Underbart!! Du är jätteduktig på att uttrycka dig i skrift! Och Grattis till världens underbaraste unge!!

2011-01-20 @ 16:47:39
Anonym Skrev:

Grattis till sötaste Nikita :)

2011-01-20 @ 18:01:28
URL: http://jagochlillasot.blogg.se/
Thakock Skrev:

Grattis till lilla Nikita! =D

2011-01-20 @ 20:35:18
URL: http://briadlover.blogg.se/
Evelina Skrev:

Stort grattis till er båda! FInaste tjejen som är ett år och du som fått vara mamma i ett år. Tiden flyger fram!



KRAM



P.S hon är SÅ SÖÖÖT!

2011-01-20 @ 21:33:00
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: