Taco fredag

Nikita har visst sovmaraton idag, hon har nu sovit i 2 timmar och när hon sovit i 1 timme börja vi med maten, men hon får väl sova då :) Det blev tacos till middag idag, mummsigt :) Nikita får helt enkelt äta när hon vaknar, hon är inte sådär jätte glad i tacos, men grönsaker tycker hon om så det är ju bra! :)

Igår kväll hade jag världens mysspa här hemma, med ansiksmask, hårinpackning, fila fötterna och ett varmt bad med lavendelolja i, och när jag precis lagt mig bekvämt i badet och stängt av vatten, japp då vaknar Nikita. Som tur var kunde andré ta henne en stund så jag fick iaf ligga i 5-10 minuter ;) Och sen la jag mig på spikmattan och blev en helt ny människa. Och idag har jag gjort iodrning naglarna ;) Sköönt, det är verkligen lyx när man är småbarnsmamma! :)

Vi har varit och lekt på öppna förskolan idag, men vi va bara där på förmiddagen även att jag hade planerat att gå dit på eftermiddagen också, men Nikita ville sova när vi kom hem (det stänger mellan 12-13) och när vi kom in på hennes rum kröp hon själv upp i sängen så hon va visst trött snuttan :)

Igår fick vi det städat här nästan överallt, jag skicka in andré och Nikita på henens rum så jag kunde dammsuga också! Hatar att hon är så rädd för dammsugaren! Men det gick bra, och när jag stängde av dammsugaren så kom dom aldrig ut, och när jag då gick in och kolla va dom gjorde hade Nikita krypit upp i sin säng och höll på att somna, vilket hon sen inte ville göra när hon fick syn på mig ;) Däremot lyckades andré få henne att somna lite senare, han har inte lagt henne någon gång sen vi tog bort sidan på sängen så jag trodde aldrig de skulle gå med tanke på hur mammig hon är, men så fel hade jag ;)


Nikita virade in sig i sin morgonrock som låg på soffan 2 gånger igår, så mysigt!  :)


Kommentarer
Thakock Skrev:

Åhh taco är såå gott! =D



Vad skönt att du fick lite spa! Man behöver ta hand om sig själv med. =)

2011-02-18 @ 18:03:24
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: