En städ måndag

Inget ovanligt egentligen, jag brukar städa på måndagar när Nikita sover och andré jobbar, men idag är han hemma från jobbet. Han halkade innan helgen och fick benet under sig så han har blivit handikappad och haltar fram, stackarn! Så för ovanlighetens skull städar jag trots att han är hemma, brukar nästan aldrig göra de. Mycket roligare o överraska med ett rent och städat hem, än när han är hemma och vet att det blir rent och städat :)

Har redan hunnit diska helgens disk, tvätta 2 maskiner, dammsuga och skura golvet på Nikitas rum, och då tagit ut alla hennes 1 miljon leksaker, som just nu står i hallen. Tänkte försöka städa in dom nu när hon ligger och sover, tur att man inte har en lättväckt unge :)

Fint väder är de ute, tråkigt att det är så jäkla kallt! Men ut ska jag försöka ta oss, iaf mig och Nikita! Kanske fråga Nikitas mormor om hon vill bjuda på en kopp kaffe så hon kan få se att Nikita faktiskt lärt sig gå :) Dock tvärvägrar hon gå hemma, bara lite ibland. Men ställer jag henne upp när vi är hemma blir hon förbannad och slänger sig på golvet, hon ska inte gå hemma, punkt slut! :)

Nikita har ju också lärt sig att det finns en knapp på bläckpennor, som hon mer än gärna trycker på. Imorse när jag bytt blöjan fick hon leka med en bläckpenna, hon måste ha nått  o titta på när man byter blöjan annars vill hon inte ligga kvar :) Och när hon ändå låg där så snällt gick jag på toan och när jag kom tillbaka hade hon målat sig på benet och magen, skitungen :)


Nikita dansar och klappar händerna till musiken som spelas av bondgården, väldigt populär av våran tjej :)
Så är hon fin i små hjärtan idag på alla ♥ dag :) 



Kommentarer
Thakock Skrev:

Usch stackars honom! =/



Haha, ja det passar ju verkligen med hjärtan idag ;)

2011-02-14 @ 16:21:39
URL: http://briadlover.blogg.se/
Zandra Skrev:

Haha, ja hon e söt när hon pratar ;)

Njää, bebis verkar inte vilja sammarbeta med mig :( tyvärr..

2011-02-14 @ 19:55:35
URL: http://zandraaak.blogg.se/
W - ung tvåbarnsmamma & Fotograf Skrev:

Gud vilket underbart krull hon har hihi =) vem har hon fått det av?



jaså! vad kostade den på blocket?

jaa verkligen, inte så lätt när man själv är förkyld och snyter sig så man får sår under näsan :/

kramar.

2011-02-15 @ 09:36:55
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: