Barnvagnsbekymmer

Vid påsk ska vi åka ner till öland med min familj, supertrevligt kommer det bli! Men vi har ett ganska stort problem, vagnen! Vi ska samåka med min bror och hans sambo ner, och ska vi då ta med vagnen kan vi inte ha med någon packning! Och vagn måste vi ha. Så vi (jag) pratar om att köpa en smidig resevagn som blir mini när man fäller ihop den, den ska ändå gå att köra med och väga så lite som möjligt. Ganska mycket krav med andra ord ;) Har tänkt att vi ska åka till typ babyproffsen för att testköra alla vagnar så man vet vilken man vill ha! :) Men det gör inget om den är begagnad, jag vill bara veta vilken jag vill ha så man kan köpa den på typ blocket!

Jag funderar på den här;


Bild lånad: Blocket.se
899:- ny, inte alls mycket pengar för en ny vagn, men hur bra är den, hur lättkörd är den? Sen ska Nikita sitta bra i den och hon ska kunna sova i den (men behöver inte va fullt liggläge). Någon som har erfarenhet av denna, eller någon liknande? Tips tack! :)


Kommentarer
Sanna Skrev:

Om du lägger dom pengarna på en begagnad vagn kan du få en riktigt bra vagn med fullt liggläge. Jag köpte en lätt, smidig och stabil vagn med fullt liggläge på blocket för 900 kr. Teutonia Timmy. Kan verkligen rekommendera den vagnen, men inte ny för de pengarna är inte en sittvagn värd tycker jag. (ca 3000). Tycker att vagnen är suverän att gå till förskolan med, men också ha med på semestern eftersom det kanske blir sena kvällar då barnet kommer att sova i vagnen. Den väger inte mycket heller!

2011-02-27 @ 10:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: