Vecka 16 (15+2)

Jag hinner allvarligt inte med längre, har inte ens tagit någon bild på magen! Hoppas det kommer fortsätta gå såhär fort, då kommer ju bebis snart :) Jag har väl för mycket att tänka på, men vilken skillnad det är på första och andra graviditeten, första hade jag ju stenkoll på allt, nu har jag ingen aning, jag vet hur vilken vecka jag kände första buffen/sprattlet och jag minns vilken vecka jag var på ultraljud men de är allt, Nikita kommer jag fortfarande ihåg när allt hände :)

Något jag känner den här gången som jag inte hade med Nikita det är att jag känner hur det sliter och drar i hela livmodern och det gör ont och strålar mot båda sidorna av låren ibland. Sammandragningar får jag jätte ofta, även om jag knappt ansträngt mig.

Sprattel känner jag nästan varje dag nu, men har inte känt på utsidan än men med Nikita vad jag i vecka 17+3 när jag kände på magen, och första gången också så det är ju inte långt kvar dit :)

Livmodern känner jag 2-3 cm under naveln och läste att man nu känner den 8 cm under naveln, tur att jag varit på ultraljud annars hade jag varit säker på att det var tvillingar, och det är ju skönt att det inte är de nu :) Även att jag vill ha tvillingar :)

Magen har blivit mindre tycker jag, tror de är för jag glömmer bort att äta, känner mig bara hungrig på natten och då orkar jag inte gå upp och äta. Sen blir jag vrålhungrig på kvällen och kommer då på att jag knappt ätit på hela dagen. Men jag lagar både lunch och middag till Nikita om vi är hemma men oftast något enkelt som hon tycker om för jag inte är så hungrig.

Får väl lägga in en kvällsbild istället i vecka 15+2, åh jag som är så glad över att jag tog så mycket bilder på magen med Nikita, varför kan jag inte göra de den här gången med då, när det skulle va ännu roligare att jämföra! :)


Kommentarer
Thakock Skrev:

Du måste äta och ta hand om dej! Fy på dej! ;)



Verkar vara väldiga skillnader ändå mellan graviditerna. Spännande.

2011-08-19 @ 13:39:51
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: