Barnledig i helgen

I helgen är det första gången jag ska åka iväg utan Nikita och sova utan henne, en hel helg! Mamma hade ju Nikita när jag flyttstädade när hon va 6 månader, i 1½ timme som längst, sen har andré tagit henne någon gång när jag ska sova men då har jag sovit när dom varit borta så vaken är det 1½ timme som längst jag varit ifrån henne. Jag behöver avlastning och komma ifrån och andré och nikita behöver egentid så jag åker iväg så dom kan vara här under helgen, och jag inte kan ta mig till Nikita för då kommer jag nog hem efter någon timme redan ;) I helgen är alltså första gången sen dagen hon föddes jag ska somna utan henne bredvid mig och vakna utan henne brevid mig, jag kommer inte kunna sova!

Sen ska jag också ner till soc på fredag, och förhoppningsvis få veta att dom kan hjälpa mig, kan dom inte de så hamnar jag snart hos kronofogden och blir hemlös om 3 månader tills skiljsmässan gått igenom så soc kan hjälpa mig. Är väldigt nervös inför det mötet.

Sen ska jag också när jag ändå åker iväg fixa ett leg, har inte haft leg på hela sommaren för det försvann i maj någon gång, helt spårlöst borta så jag misstänker vi slängt de när det legat vid reklamen som man glömt kolla igenom innan. Tur var väl att det ändå gick ut nu i september så jag hade ändå fått göra ett nytt, och då med mitt nya efternamn så alla slipper klaga på det också, för ja jag kommer behålla efternamnet.

Nikita pratar mer och mer för varje dag, nästan varje dag kommer det ett nytt ord, sen i förrgår lärde hon sig kaka, eia (miranda) och lea (linnéa) hon tjatar jämt om Linnéa när vi ska gå till Zeline och linnéa :) Boll har hon också lärt sig, och imorse när vi låg och myste i sängen sa jag att hon var en mysboll då sa hon boll och börja leta efter bollen :)

Det går åt mycket mindre blöjor, oftast kissar hon på toan när hon är hemma, men står pottan framme går hon och sätter sig där utan att säga till innan när hon är kissnödig, bajsa tycker hon inte om att göra på pottan eller toan så då vill hon ha en blöja istället, men det går framåt :) Kanske finns hopp om att hon blir blöjtorr tills bebis kommer :)

Kameran har fått vila i veckor nu, tror sista bilden jag tog var på magen förra veckan, måste ju snart ta fram kameran och ta lite bilder igen, det händer ju så mycket hela tiden och storleken på magen vill jag ju ha kvar :)

Kommentarer
I min lilla lilla värld Skrev:

Men va tråkigt att höra om skilsmässan, men så blir det ibland. Skönt att ni är vänner iaf

2011-08-24 @ 19:17:06
URL: http://saratilling.se
Thakock Skrev:

Vad skönt att du ska få lite egentid även om jag förstår hur jobbigt det är! =)



Vad skoj att hon snart är torr! Inte dåligt alls. =)

2011-08-25 @ 20:47:27
URL: http://briadlover.blogg.se/
Sandra Skrev:

Hej! Undrar om ja kan få lösenordet till de skyddade inläggen? Ja fick de en annan gång ja fråga men kommer inte ihåg de :/ Har en dotter som är lika gammal som Nikita och har följt bloggen sedan någon månad innan hon föddes..

/Sandra

2011-09-05 @ 12:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: