Öland dag 4

Dags för hemfärd, vi äter frukost och sen packar vi bilarna så mamma kunde städa stugan. Vi skulle besöka Borgholms slott innan vi lämna Öland och där utanför tog vi en fika innan den låånga bilresan börja. Vi tyckte vi gjort av med för mycket pengar denna resa så vi gick aldrig in, dessutom var de lagom tajming för Nikita att sova just då.


Första bilden är när man kommer in från baksidan, vardagsrummet och rakt fram matsalsbord, ett litet kök rakt fram till höger och där nere fanns det 2 sovrum och toan, där uppe var det en balkong, en hall där det fanns ett bord med 4 stolar och ett sovrum med spjälsäng som vi fick ha.

Vi flyttade dock ihop våra sängar till en dubbelsäng och Nikita fick ligga inners för att slippa kanten som blev, den fick jag ligga på för andré tog upp en säng och Nikita 1 säng :)

Man ser lekplatsen vid det vita huset till vänster, så man såg det från baksidan på stugan

När mormor är inne och städar knuffar Nikita ner Kevin för trappan och  skrattar jätte mycket, hon tyckte de va ännu roligare när han satte sig där igen så hon kunde knuffa ner honom igen :)

Nikita roar sig själv i bilen

Lite från slottet, nästa gång får vi nog gå in och kolla :)

Nikita tyckte de va jätte roligt och springa omkring där, och jag ser jätte sur ut men det är jag inte! Har nog bara väldans tandvärk, som jag har fortfarande hela tiden. Eller tanden är ju borta men där den brukade sitta, nu kliar det dock nått enormt så det läker ju iaf! :)
Nikita slog sig först på en stol så hon fick världens blåmärke, när vi gick där på gruset snubbla hon framlänges och skrapa hakan i gruset och fick sår, lilleplutt!


Vi hade hela tiden tur med vädret och det var alltid sol och blå himmel, helt underbart! Det blåste iofs ganska mycket om man var nära havet men det hade nog inte varit så kul om det regnat hela tiden! :)

Såhär sammanfattar vi Öland, med en väderkvarn. När vi kom in i Öland såg vi jag vet inte hur många, det fanns väderkvarnar överallt, i rondeller, vid minigolfbanor, folk hade små och stora på trädgårdarna, så när vi åkte hem var jag tvungen att iaf få med en på bild, den är inzoomad och tagen från bilen :) När vi sen kom hem upptäckte vi att mammas granne hade en väderkvarn på trädgården, det tyckte vi va lite komiskt :)


Kommentarer
Thakock Skrev:

Jätte fina bilder. Och fint ställe ni bodde på =)

2011-04-25 @ 18:09:56
URL: http://briadlover.blogg.se/
Miriam - Fotograf Skrev:

Hej, just nu lottar jag ut ett fjäderörhänge i 3 färger från mitt egna smyckesföretag.

Du kanske vill vara med? :)



Annars få du ha en fin kväll!

2011-04-25 @ 19:49:48
URL: http://fotomojjet.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: