Öland dag 2

Vid frukostbordet kom vi in på samtalsämnet lösa tänder. Då fråga jag mamma ungefär när man tappar dom första tänderna, alltså vilken ålder, då svarar min lillasyster Miranda 6år; -När dom är lösa? Kan du ingenting? Med jätte spydig röst, haha som vi garva! :)

Denna dag var vi i trollskogen och gick runt, hela 4,5 km gick vi där. Väldigt mysigt och man gick vid havet nästan hela tiden, det som inte var lika skönt var väl att vi inte kunde få med oss vagnen, vi hade aldrig tagit oss fram med den där inne, och Nikita som är världens mammigaste ville inte att någon annan än jag bar henne. Jag bar henne kanske 4 km och resten gick hon, andré tog henne lite, och tessan lyckades ta henne en stund. Jag höll henne framåt så hon märkte inte riktigt att hon bytte famn där, och varken jag eller tessan sa nått så hon inte hörde att hon inte va hos mamma, då gick det bra tills hon började misstänka att nått var fel :) När vi nästan kommit runt somnar Nikita upprätt i min famn, jag var helt slut i armarna och det kändes som jag skulle tappa henne vilken sekund som helst så andré fick ta över men hon somnade om direkt igen som tur var. Så då sov hon 1 timme, hon vakna när vi skulle gå in och handla lite.

Vi köpte hink och spade och en boll, det uppskattades. Det låg en sandlåda inte många meter därifrån vi bodde, med jätte fin sand så det är också perfekt, ingen trafik alls där ute i skogen. 5 små stugor ligger på rad, med ganska stor gräsmatta till varje och jätte mysiga hus. (Bild på de kommer)

På eftermiddaggen grilla vi gott och ungarna har lekt ute större delen av dagen. På kvällen satt vi vuxna och spelar poker medans barna sover. Nikita somnade ganska fort ikväll också, det trodde jag inte för hon ville inte sova först men när hon sen la sig ner för att somna så gick det fort. Hon har med sig sin älskade nalle, igårkväll när jag la henne hade jag inte nallen där uppe men då kunde hon verkligen inte somna, när jag hämta den somna hon direkt! Men jag lägger alltid den bredvid henne när hon håller på att somna så det har ju blivit en trygghet.


Fint det är vid havet!

Ett skepp som låg på stranden

Tessan bär Nikita som är oventande om vem som håller henne, jag gick bakom och gömde mig hela tiden :)

Ett gammalt träd, 800-900 år någonting stod det att det var, ganska häftigt! :)

Nikita traskar omkring vid det stora gamla trädet, bakom sig har hon pappa, platsmorfar och morbror :)

Leka med Kevin var nog det bästa med Öland tycker Nikita

Fina stenar fanns det mycket av! Mössa eller solhatt hatar Nikita att ha på sig, så det åker av ofta ofta!

Sover gott i pappas famn

Pappa andré försöker lära sig spela gitarr :) ♥


Kommentarer
Natta Skrev:

Så smal André ser ut att ha blivit på de sista 2 bilderna! :O Ser knappt ut som han. Har han gått ner i vikt?

2011-04-25 @ 10:13:46
URL: http://kattmyntan.blogg.se/
Thakock Skrev:

Mysiga bilder. Verkar ha varit väldigt trevligt. =)

2011-04-25 @ 12:16:27
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: