Fullt upp!

Puh, den här dagen har gått i 110 och jag har knappt fått sitta på hela dagen! Det känns i benen nu! Vi vaknade vid 9 idag och vid 11 hade jag redan plockat, diskat, tvättat 1 maskin och varit ute och lekt! Sen ville inte Nikita vara ute mer, hon ville knappt ens ut så vi gick in och börja plocka ännu mer och det slutade med storstäd och har dammsugit hela lägenheten, dammsög hennes rum med henne klängnades på armen och livrädd, väldigt jobbigt! Tog resten när hon sov och städade konstat i 2 timmar och verkligen stresstäda för att hinna tills hon vakna. Hon var snäll och vakna när jag nästan precis var färdig och då för att hon inte skulle stöka till gick vi ut och lekte tills pappa kom hem.

Jag har desstuom haft alla mattor på balkongen, täcken och kuddar har fått vädras på balkongen, jag fick även dammsuga där efter ha tagit mattan i vardagsrummet där ute. Jag dammsög den i 30 minuter och efter de skaka jag av den och det var helt sjukt hur mycket som gömmer sig i den mattan! Mina hårnålar som jag letat efter låg där, hittade säkert 20 stycker i mattan! Och jag som skyllt på Nikita ;) Tänkte skura golven ikväll när Nikita somnat men nu när jag satt mig ner kommer jag nog fortsätta sitta här, kan ha nått o göra imorgon när Nikita sover också! :)

När pappa kom hem gick vi in och åt och sen åkte vi och lekte med Becca&Co en sväng innan hem för läggdags. Zeline och Nikita bråkar ganska mycket nu för tiden, hela tiden ska dom slåss eller ta saker från varandra! När Becca sa till Zeline gick hon fram till mig och satte sig i mitt knä, då blir Nikita svartsjuk så hon går fram och slår på Linnéa som hon annars är så snäll mot! Puh, detta trots! Och hela tiden försöka prata lugnt och förklara att man inte får slåss utan att tappa tålamodet!

Vilket helt underbart väder det varit idag, man får sån härlig energi! När vi va ute i lekplatsen förut hittade Nikita en kompis, hon va 2½ år och pratade jätte mycket, och allt hon skulle göra sa hon bebis med, alltså Nikita :) Hon va jätte söt! Nikita tyckte de va roligare att vara ute och leka då med när hon hade någon att leka med ute :)

Välling fortsätter hon att dricka och ikväll efter vällingen tog hon min hand och gick in på sitt rum, la sig i sägen och gjorde ljudet som säger att hon vill läsa saga, så sött! Men vi gick upp och borsta tänderna och bytte blöjan och sen tillbaka till sängen för sagostund! Hon är så duktig min lilla tjej! ♥

Kommentarer
Anonym Skrev:

Nej hon går inte än :) hon har tagit ett par steg iallafall och hon har balansen men tror inte riktigt hon vågar helt, så det får komma när det kommer :D



kram

2011-04-05 @ 13:22:05
URL: http://jagochlillasot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: