Vad ska jag göra? :(

Och vad kan jag göra? Jag står inte ut att se min 8 månaders bebis svälta sig själv, sover skitdåligt på nätterna och jag tror det är för hon är hungrig, hon blir inte mätt på bara bröstmjölk men ändå vill hon inte ha nått annat. Får i henne några tuggor men det är allt, några tuggor blir man inte mätt på! Fortfarande har jag inte lyckats få i henne en hel portion av nått! Inte ens enda gång och nu i 2 månaders tid har vi försökt och försökt få i ungen mat men nej hon vägrar. Och nu märks det att mjölken blir mindre och tunnare, inte så konstigt med tanke på att hon är 8 månader, men hon vill ändå inte äta! Jag kommer snart bryta ihop om hon inte får i sig mat! :(

Hon har sovit lika dant i natt, vaknat hela tiden och gnällt och skrikit fått tutten men spottat ut den och blivit förbannad och sen somnat om. Vaknat efter en liten stund igen och samma sak igen. Inatt hade vi även hennes nattlampa på ifall det var därför, eftersom hon fått sova med helt tänt i hennes rum, men nen det hjälpte inte så det måste vara maten.

Vi ska väga och mäta henne i morgon, 2 månader sen sist. Jag kommer bryta ihop totalt om hon knappt ökat i vikt. Hon som knappt ökat dom 2 sista gångerna vi varit där.

Men hon har väl fått det från mig, att vara kräsen. När jag var mindre hatade jag typ mat, var jätte kräsen och inte mycket jag tyckte om, och just de ska väl då såklart Nikita ärva!




Varför vill du inte äta för mitt hjärta?


Kommentarer
Thakock Skrev:

Det hjälper inte att du ger henne söta grejor? Som efterrätter och sådant?

2010-09-20 @ 10:10:36
URL: http://briadlover.blogg.se/
Thakock Skrev:

sv: pommes och korv? köttfärssås och spaghetti? mos? Fiskpinnar? =P



Jag vet inte var barn i den åldern kan äta. =P

2010-09-20 @ 13:43:01
URL: http://briadlover.blogg.se/
Anonym Skrev:

Vad tråkigt att hon inte äter, vet hur stressad man blir, Hailey är också så ibland man kan verkligen få panik :/ samtidigt så är det ju säkert ingen fara så länge dom är glada och pigga ändå.



Finns det inga saker hon äter lättare, typ fruktpure eller nåt? för hon ville knappt ha välling och sånt heller väl? Dom på bvc borde ju kunna säga vad ni ska ge henne eller hur ni ska göra.

Hoppas det går bättre snart. väääldigt söt är hon som vanligt iallafall :)

Kram

2010-09-20 @ 14:12:14
URL: http://jagochlillasot.blogg.se/
Louise Skrev:

Har du provat mat för 4 månaders?

T.ex sempers majs och potatis, det är väldigt söt smak, och så blandar du ut det med bröstmjölk i början.

Sen minskar du successivt, majs och potatis med bröstmjölk i var det enda Leona åt i början, allt annat var bläää.

Är så synd att du inte får stöd från din BVC, dom borde ju kunna rekommendera hur man ska göra?!

Är ju inte roligt för dig som måste gå och oroa dig.



Hoppas det löser sig så småningom!

Var och vägde och mätte Leona och hon hade inte gått upp något speciellt i vikt (drygt 100 gram) och min BVC-sköterska sa att det beror på att hon är så aktiv nu... Kan ju vara en anledning till att Niktia inte går upp, hon verkar ju vara så aktiv?

Men förstår om det känns stressande när hon inte vill äta, växande barn behöver ju mat i magen.



Kram

2010-09-21 @ 12:54:51
URL: http://forbiddenrage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: