Tidig morgon

För mig som inte har en bebis som vill upp vid 5-6 utan vid 9 känns 7.30 väldigt tidigt. Jätte trött vad jag också eftersom jag inte kunde somna igårkväll. Jag stog och diska i 1 timme innan jag gick och la mig vid 12. Men kunde inte somna och blev hungrig så gick upp och åt och tillbaka till sängen, när jag precis lagt mig skönt vaknar Nikita så hon får redan då komma över till våran säng, och direkt somnade jag. Inte bara hon som har svårt att somna utan mig, jag har svårt att somna utan henne :)

Jag har redan hunnit med en långdusch, ja nu för tiden känns det som man stått en timme i duschen när man duschat 10 minuter, men skönt va de. Och när jag stängde av vattnet var de tråkigt o sitta i stolen för Nikita så lagom tajming :)

Vi ska snart ge oss av till öppna förskolan, skulle va kul o komma när det öppnar vid 9 men har inte pratat med Natalie om de än så hon är säkert inte klar tills dess :)


Kommentarer
Thakock Skrev:

Ha så skoj! =D

2010-09-22 @ 10:34:43
URL: http://briadlover.blogg.se/
Zandra Skrev:

Sv; tror med att de går över på dagis snart :)



Jag fattar inte va du böla till?? Haha, jag förvänta mig nåt jätte ledsamt.. De ända som va så va när hon lääämnar BILL <3 Han e så fiin ju! haha!

De kommer väl en 4a oxå?? Annars dör jag! Haha!!

2010-09-22 @ 12:08:18
URL: http://zandraaak.blogg.se/
Louise Skrev:

Sv: Vad skönt att du fick träffa den bättre BVC-sköterskan! :)

Tänkte också på en sak, en del bebisar tycker ofta om något man åt ofta under graviditeten, så om det finns något du åt mycket av kan du ju testa med det?

Om det nu inte är godis eller så, jag själv blev helt galen i choklad när jag var gravid, haha.



Har du provat att ge henne färsk frukt?

T.ex skrapa med en sked i en banan så det blir mosigt, och ge henne? Eller försökt göra puré av något äpple? Kanske hon skulle tycka var gott?



Det jag hört från debatter med SD är att de vill att invandrare ska testas innan de får komma till Sverige, psyk-test bland annat, (I Norge har ett politiskt parti också velat psyk-testa invandrare så att de kunnat få rätt hjälp, för många som kommer dit har varit barnsoldater och har psykiska problem, vilket gjort att folk blivit knivhuggna osv...)

SD vill ha krav på att lära sig svenska, ändra muslimernas syn på kvinnor, kriminella invandrare ska kunna nekas asyl m.m...

De vill ha bättre interagering i samhället, att de inte ska tryckas ihop i ghetton och så... Jag personligen tror att det är det som skapar fördomar, när alla trycks ihop på ett ställe.

Jimmie Åkesson gav förslag på hur Malmö till exempel anpassat sig efter muslimer, de har visst anpassat öppet-tider i badhus så kvinnor och män inte ska kunna bada tillsammans, på några skolor får inte kvinnor och män sitta tillsammans, de har tagit bort griskött från dagis och sånt också... Tycker det gått lite väl långt då...

Men det är ingen som törs säga något, för så fort man säger något om invandrare som innefattar krav skriker folk att man är rasist.

SD vill för övrigt också att pensionärerna ska få det bättre och slippa leva på existensminimum eller strax på gränsen.

Men sen är ju även SD politiker och de flesta politiker brukar ju säga saker som låter bra i folks öron, sen överger dom det när dom väl hamnar i riksdagen...



Kram :)

2010-09-22 @ 15:30:17
URL: http://forbiddenrage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: