Slutar aldrig oroa sig

Ja som förälder slutar man iaf aldrig oroa sig, det är en sak som är säker iaf. Vi var nere och handlade lite förut, och då fick jag syn på maten som Nikita fick i sig, en enda mat som hon faktiskt kunnat äta. Men som innan inte funnits här, så jag blev överlycklig och fick i nikita nästan en halv burk iaf, med massa smör i, så hon har fått i sig nått. Och efter de fick hon tutten. Hur mycket hon än vill ha tutten så ska hon inte få den förrens efter hon har ätit vanlig mat, så ska se hur det går. Ska ge henne vanlig mat ungefär när vi ska äta vid 16-17 och sen får hon mat precis innan hon ska sova eftersom hon inte är direkt ett fan av gröt eller välling. Testade till och med att hälla i socker i vällingen och ändå ville hon inte ha! Men jag ska inte ge upp, jag ska få ungen o äta och jag är nog envisare än henne, hoppas jag :)

Just nu sover lillsnuttan, naken i våran säng. Fast hon har en stor mysig filt över sig så hon inte fryser. Sen hon började krypa så ligger hon sällan utan blöja, så får passa på när hon sover istället :) Funderar på om vi ska ut och gunga lite när hon vaknar, var ju ett bra tag sen vi gunga nu. Inte för Nikita verkar vara så road av att gunga direkt, men hon får iaf frisk luft och vi får nått o göra :) Tycker dom kan fixa mer saker till lekplatsen för även mindre barn.

Nu vaknar paddan låter de som! :)

Kommentarer
Thakock Skrev:

Vilken tur hon fick i sig lite! =)



Jag ska höra med min mamma faktiskt. Vi syskon var dö kräsna när vi var små. =)

2010-09-20 @ 14:36:05
URL: http://briadlover.blogg.se/
Nikitas Pappa Skrev:

BBBBBBBBBLLLLLLLLLLLÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖJJJJJJJJJJJAAAAAAAAA

NNNNNNNNNUUUUUUUUUUUUUU

2010-09-20 @ 14:38:46
Anonym Skrev:

Ja just nu äter hon bättre, men vissa dagar vill hon bara ha välling typ eller knappt det, men ibland kanske dom bara inte behöver lika mycket. Jag brukar iallafall försöka ge hennes "favoriträtter" när hon är dålig på att äta, frukt vill hon nästan alltid ha, sen äter hon nästan vad som helst bara man ger henne det med handen istället för skeden, kladdigt men det funkar :D

tror det viktigaste är att dom får i sig något, kanske inte så viktigt att dom äter varierat jämt, men jag vet inte :p



Vad olika dom säger, på bvc här sa dom att barn klarar sej på bara mjölken tills dom är 1 år, och att det inte är förens efter det dom slutar gå upp i vikt om dom inte äter annat med, och att det är därför man ska börja med smakportioner vid 4-6 månader så att dom har tid på sej att vänja sej vid mat innan dom verkligen behöver det.



2010-09-20 @ 15:10:55
URL: http://jagochlillasot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: