Fullt upp

Har jag sagt hur mycket jag älskar mitt liv? Det är sååå kul och krypa efter Nikita, se till så hon inte gör små bus och när hon gör det lära henne att så får man inte göra, höra henne säga dä dä varje gång hon ser katten, och läten som låter som titta flera gånger också, det är en riktigt häftig känsla! Det roliga är att hon förstår ajaj, hon vet att det betyder att det är nått man inte får göra, men varje gång jag berättar det för någon så lyssnar hon inte på ajaj, precis varje gång jag sagt att hon är så duktig för hon lyssnar på ajaj, nej då gör hon inte det. Mest lyssnar hon när vi är själva, då behöver jag bara säga till henne 1-2 gånger och hon lyssnar.

Men idag hällde hon ut kattmaten, Stumpen stog och åt och Nikita tittade på, med stora ögon. Närmade sig lite jag sa ajaj och hon blev stilla. Sen vände mamma bort för en sekund och då jäklar är vi snabba och vänder den här saken upp och ner, men stumpen blev glad iaf, han är en såndär knäpp katt som tycker maten smakar godare på golvet än i skålen :)

Men hon får också beröm när hon lyssnat på ajaj. Och det blir väldigt mycket beröm när man har en liten padda som är så duktig som hon är! Hon ställer sig upp hela tiden och vågar nästan släppa taget så många gånger står hon nästan själv, hon har stått själv några gånger men inte mer än någon sekund. Nu har hon också börjat böja på knäna när hon står upp och ska sätta sig ner så blir inte lika mycket fall på rumpan som innan :)

Och så en jäkla massa bilder :)

Vi leker inne på Nikitas rum och hon ställer sig upp hela tiden, och står nästan själv.
Bilen hon fick av sin gudmor sandra i doppresent är fortfarande favoritleksaken, hon kan leka med den i timmar (känns det som när jag inte får gå en meter ifrån henne när hon leker med den ;)..) haha.


En inslagen padda ♥

Titta mamma, jag vågar släppa en hand också :)

Och jag kan också  hjälpa dig o vika tvätt

Tvn stog på i bakgrunden och den var rolig o titta på när hon tog sig en paus från allt vikande :)


Hon vill aldrig ligga ner i sängen längre, ja det var läggdax på bilderna, syns inte det? Hon fick vara vaken en stund till för hon ville absolut inte sova! :)


Mina fina ♥ Att se dom busa, höra Nikita nästan gråta av skratt när dom busar, det är absolut det bästa som finns i hela världen, jag skulle kunna titta och lyssna på dom när dom busar i timmar, det är så underbart!! ♥


Kommentarer
Thakock Skrev:

Så gullig så! =D

Duktig som står nästan alldelse själv också. =D

2010-09-13 @ 13:29:22
URL: http://briadlover.blogg.se/
Isabel Skrev:

Vilken sötnos hon är! :) Hur gammal är hon nu?

2010-09-13 @ 20:59:13
URL: http://aizah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: