Bvc och öppna förskolan

Vi ska absolut gå dit fler tisdagar , var mycket mer barn som också va i Nikitas ålder och sen väldigt intressant :)

Ja och hur va de nu med hennes vikt, 2 månader sen 6970g och 65,5 cm. Jag hoppades på iaf 7500g men inte riktigt, 7480g och 68 cm. Så som jag visste ökar hon inte som hon ska men som tur var hade vi den bra bvc tanten idag, så hon fick ner min oro och tyckte jag ska börja om och ge henne några teskedar potatis i några dagar, sen lägga til någon grönsak och till sist något kött. Och ha massa smör i också. Men hon är iaf tillbaka på kurvan hon började på, hon ökade så bra i början så hon hoppade upp flera steg på kurvan, tänk då hade hon ökat 600g på 1 VECKA! Nu ökar hon inte ens så mycket på 2 månader!

Var en barnpsykolog (tror jag hon va) där också, som vi diskutera hur jag ska få henne att somna på kvällarna utan att hon ska skrika sig till sömns och hon tyckte jag skulle testa o fortsätta sjunga för henne, till slut somnar hon nog fortare så jag slipper sjunga i 30 minuter i sträck :) Känns skönt att gå dit just idag när jag hade lite funderingar och oro, känns mycket bättre nu :)

Gips handen och foten jag gjorde igår blev faktiskt bra, det trodde jag inte dom skulle bli :) Hennes lilla fot är endast 8 cm! :) Hon har så himla små söta fötter, ska jämföra sen hur små fötter hon hade när vi gjorde gips hand och fot när hon va 2 månader :) Det är så roligt att ha de sen, så ska nog göra ofta! Haha. Eller ja nästa gång blir nog när hon är 1 år, sen kanske de dröjer lite längre innan nästa hand och fot, och sen är de inte lika roligt längre för då blir allt så stort :)

Kommentarer
Anonym Skrev:

skönt att hon iallafall hade gått upp :) och vad bra att det verkade vara lite vettigt folk där idag som kunde ge råd som bvc ska kunna :)



kram



2010-09-21 @ 13:15:27
URL: http://jagochlillasot.blogg.se/
Thakock Skrev:

Vilken tur hon inte minskat iallafall! =)

2010-09-21 @ 13:50:16
URL: http://briadlover.blogg.se/
Hannele - 2barnsmamman <3 Skrev:

Svar:

Tack så mycket :D hihi..



Förstår det, har ni planer på att skaffa en till snart ? :)

2010-09-21 @ 18:13:12
URL: http://mammah.webblogg.se/
Hannele - 2barnsmamman <3 Skrev:

Svar:

Tack så mycket :D hihi..

2010-09-21 @ 18:15:54
URL: http://mammah.webblogg.se/
Hannele - 2barnsmamman <3 Skrev:

Svar:

Allting gick bara bra :D hihi..kom in med värkar och kom ut ur sjukhuset med en bebis utanför magen :D

2010-09-21 @ 18:26:35
URL: http://mammah.webblogg.se/
Zandra Skrev:

Sv: Oh, no! Då kommer jag böla ihjäl mig! Haha, jag e en redig lipsill.. Men har inte sett de ännu, så SCHYY!! :) Får se om de blir ikväll..



Ja, jag hoppas på en liten pöjk ;) Men blir säkert en tös :P hehe!



Tyra har ett bra dagis, men hon hatar de :( Mega ledsen när man lämnar henne. Men de går bra under dagen ändå där. :) Men klart jobbigt & lämna henne när hon skriker som attan.



Kram

2010-09-21 @ 19:57:50
URL: http://zandraaak.blogg.se/
W - ung tvåbarnsmamma & Fotograf Skrev:

Hur gammal är hon nu ?

min tös var 64 för ett tag sen hon är snart 6 månader. anledning till att jag undrar hur gammal sötnosen är e för att jag försöker räkna ut hur lång Pixie kommer vara i vinter eller om 1 månad så jag kan köpa hennes förbaskade overall.



Fasiken så skönt att ni fick en sån gumman, skulle själv vilja ha en sån, hatar dessa burkmat kostar för mycket sen är det ju inte lika nyttigt som hemlagat.

har du testat hemlagat en? , hon kommer ta ikapp när hon börjat äta gumman. du kan ju inte hjälpa att tjejen är speciell.



pussar och kramar <3

2010-09-21 @ 19:59:13
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Tova Skrev:

Då är hon nästan lika stor som Elliot :) han har ickså halkat ned från sin kurva på senare tid, iochmed att han är så rörlig... de tipsade även oss att ha i smör och så i maten, men Elliot är verkligen inte speciellt intresserad av annat än bröstmjölk... han äter ALDRIG en hel portion gröt eller puré :/

Hur äter Nikita, gillar hon "vanlig" mat?

Kramar

2010-09-23 @ 19:03:03
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: