Clementiner

Vilka minnen det ger när jag sitter och äter clementiner, åt kilovis förra året med Nikita i magen, godare än godis! Och Nikita fick inte bara i sig i navelsträngen förra året, i år får hon i sig både i mjölken och hon tycker om att äta de själv, men leka med en hel clementin är roligare, till slut går det hål på skalet och då sitter hon och sultar i sig :)

Idag har jag varit riktigt duktig, vi har både varit i lekplatsen i typ 10 sekunder, Nikita tycker fortfarande inte om att gunga, och det är typ det enda hon skulle kunna göra i denna lekplatsen. Sen tog vi en liten promenad och sen har jag storstädat typ resten av dagen. Nikita har också varit duktig, hon har inte skrikit trots att jag sprungit omkring överallt, hon har snällt krypit efter och kollat vad jag styrt med, annars skriker hon så fort jag börjar gå, ibland till och med så fort jag bara rör mig. Väldigt skönt har de varit o kunna gå iväg utan att dra med sig en unge och slippa höra henne skrika.

Just nu ligger snuttan och sover, och pappa jobbar över idag. När han kommer hem sen måste jag dammsuga, det är så jobbigt att Nikita är livrädd för damsugaren, för andré måste alltid vara hemma när jag ska dammsuga, och det är oftsat mitt på dagen jag har mest energi att kunna dammsuga. Men Nikita blir helt livrädd bara jag öppnat städskåpet, stackars plutt. Jag skulle kunna dammsuga när hon sover, men första napen hon tar sover oftast jag också, andra napen hon tar sitter jag oftast bara i soffan vid datorn och tar de lugnt och njuter av lugnet :) Visst är de hur kul som helst med en liten hemma, men det är väldigt krävande och jobbigt ibland också :)


Kommentarer
Thakock Skrev:

Haha, hur blev hon rädd för dammsugaren? Det är illa ju. =P

2010-11-17 @ 16:39:59
URL: http://briadlover.blogg.se/
W- ung 3 barnsmamma & fotograf Skrev:

det var riktigt tur, risken finns ju där när dom springer runt på dagis att tänderna blir utslagna eller går av. man får kika lite då och då.



Men nu sa en vän till mig att p-ring utsänder hormoner??



vad konstigt, men tur det för vatten är nyttigt (:

mina barn har varit super kräsna mot vatten , kevin har först nu i 2 års åldern börjat gilla vatten.



det var en bra fråga gumman! jagvågar inte svara på det för jag vet faktiskt inte, Gröt och välling är juoftast det man ger på kvällen =/ så vitt jag vet, ni borde kolla upp om det finns någon barnläkare eller liknande som kan ge er dom råd inte bvc ger som kanske vet hur ni ska gå till väga nu när hon är så stor.



puss och kram

2010-11-17 @ 19:09:59
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: