10 månader

Ja idag blir visst Nikita hela 10 månader, helt sjukt! Jag som fortfarande inte vill acceptera att hon gått förbi 6 månader, nu är hon snart 1 år! Men å andra sidan, så kul allting är nu! Hon är med hela tiden och man kan verkligen leka med henne! Hon förstår och pratar och är bara helt underbar!

10 månader och kan:

- Vinka hej då, när hon vill
- Klättra, på allt. Hon har vid flera tillfällen försökt klättra upp på bordet!
- Matstrejka, så fort det börjar gå bra med maten strejkar hon, nu lever hon på endast falukorv och bröstmjölk och jag får inte stoppa in nått i hennes mun, allt ska hon stoppa in i munnen själv. Hon vill även ta mat med skeden själv, inte ens det får jag göra längre :)
- Tar upp flaskan och dricker helt själv, men det har hon iofs kunnat ett bra tag :)
- Stå upp och klappa händerna samtidigt
- Dansa när hon håller sig mot nått och det hörs musik
- Klappar händerna när hon hör musik
- Väldigt självständig och har varit större delen av sitt liv
- älskar att riva ut saker från lådor och skåp
- Har inte riktigt vågat ta sitt första riktiga steg än men det känns som det inte är så långt borta
- äter och vaknar numera 1 gång per natt
- Äntligen fått upp sin första tand som hon ibland får borsta själv när jag borstar mina tänder
- Älskar att leka med bunkar i olika storlekar, hon lägger den lilla i den större
- plockar upp saker med tumme och pekfinger ibland

Och som alltid, livet som mamma är underbart!

Kommentarer
Wictoria - ung 3barnsmamma & fotograf. Skrev:

oj stora tjejen ju !! men hon är en snabbis på motoriken precis som min grabb =) det där med att tjejer är snabbare en killar vet jag inte riktigt ännu, vissa saker kanske men kevin har nog varit snabbast i motoriken en pixie. vad kunde Nikita som 7 månaders bebis ??



haha jäpp, det är ju naturligt och alla gör det så vart fan har dom slagit i huvudet någonstans och tycker att det är äckligt att delvis skriva om det och läsa om det och veta att någon annan gör det.. härregud utan sex skulle inte vi finnas, utan sex skulle ju vi bli inlagda som gnäll kärringar och vara sura stup i ett. ROLIGT dom som inte har sex och dylik sure fine, have so fun liksom. haha



naw vad underbart!

när fick hon sina första tänder?

pussar och kramar.

2010-11-20 @ 21:31:02
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Thakock Skrev:

Vad tiden går snabbt! =D



Godmorgon!

2010-11-21 @ 09:58:34
URL: http://briadlover.blogg.se/
W- ung 3 barnsmamma & fotograf Skrev:

hehe tror det bara är en myt som går faktiskt. nu för tiden har jag hört att mina vänners små killar varit snabbare. så det där är ju riktigt individuellt.



hihi gullligt, Pixie gör också mama och papa och dada och vava typ haha pratar jätte mycket nu =)



jaha! men då tog det är det ju sin tid, hon är hård i tandköttet men ingenting verkar dyka upp ännu iaf. hur var hon när den kom?

kevin fick sina 2 första vid 6 månader sen någon dag efter kom dom 2 övre .



pussar och kramar.

2010-11-21 @ 11:34:28
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: