Snuttan sover

Så jag passar på att blogga lite. På kvällarna och nätterna vill hon vara vid mig hela tiden, och vill tutta hela tiden. Stackars mina tuttar, dom är så ömma och enorma, och ändå har mjölken inte runnit till än. Trodde den gjorde det igår, för började göra jätte ont och kände mig lite febrig och jag såg hur tutten växte, men det är fortfarande råmjölk.

Hon är så snäll och helt underbar och gnäller nästan inget, hon skriker bara om hon är hungrig eller fryser som hon alltid gör när man byter blöjan. Hon tycker inte om att få dom kalla våtservetterna på sig, men vem skulle vilja ha iskalla våtservetter på sig när man fryser?

Har haft en rätt jobbig natt, men har iaf fått sova ca 3 timmar. Sammanlagt denna vecka har det nu blivit 7 timmars sömn ungefär. Jag som brukade sova 11 timmar per natt förut. Men amningen gör så jag inte behöver sova lika mycket så det är ju skönt. Hade jätte ont i tuttarna inatt, och har börjat få lite såriga  bröstvårtor. Men hon tar fel tag om tutten, hon får bara in själva bröstvårtan fast mer egentligen ska in. Men köpte någon sak man sätter på bröstvårtan under tiden jag ammar, då gör det inte lika ont som tur var.

Kan bara ligga och titta på henne, hon är så himla vacker. Jag fick världens leende från henne förut i sömnen, och tåtarna bara spruta ut. Hur kan man va så otroligt fin som hon är? Det är ren lycka! Jag njuter varje sekund av att vara nära henne, och vill bara pausa tiden så man får njuta ännu mera nu när hon luktar så himla gott. Blir nog premiär bad ikväll tror jag, annars blir det imorgon. Hon är väldigt torr för hon hade knappt något fosterfett när hon föddes.


Tack igen för alla fina kommentarer!

Kommentarer
thakock Skrev:

Hon är så söt!



Stackare, att det måste göra ont. Finns det ingen salva eller något du kan ta på?

2010-01-22 @ 13:23:28
URL: http://briadlover.blogg.se/
Zandra Skrev:

Köp amningsnapp, JÄTTEBRA mot bröstvårtorna, mega skönt. Finns på apoteket. Eller kanske de du har?

Ett tips, köp tvättlappar o en skål med vatten, inte våtservetter.. Dom innehåller mer skit än vad man tror. Min svärmor använder de inom jobbet o det tvättar bort ALLT, så ja.. Där e massa i dom, visst är det bra, men är det så bra för babyn egentligen? jag har enbart dom i skötväskan. Ni gör som ni vill klart, bara ett råd :)

Kram

2010-01-23 @ 00:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: