Förvärkar eller riktiga värkar?

Jag börjar faktiskt bli osäker. Visst att jag vet att värkarna gör ondare än såhär, men när dom precis börjat så gör dom ju inte lika ont. Har suttit och klockat förvärkarna/värkarna och dom är allt från 8 sekunder till 1 min 30 sekunder, och från 1 minuts mellanrum till 4 minuters mellanrum. Men dom kraftiga större förvärkarna/värkarna är det kanske 5 minuters mellanrum. Jag får först 1 liten och sen 1 stor. Men dom är inte regelbunda alls så därför känns det inte heller som det är riktiga värkar.

Men förvärkarna jag hade igår gjorde inte ens hälften så ont som dom gör idag, jag får tåtar i ögonen för varje värk och måste verkligen tänka på att andas. Men jag skulle hellre vilja hålla andan, det gör jag alltid när jag får ont, men försöker andas djupa andetag.

Och jag vill inte ringa in till förlossningen än, för om vi då får åka in för dom vill kolla om förlossningen startat, så skulle jag bli så besviken om vi fick åka hem igen, så jag avvaktar lite med det.

Men om det skulle vara förvärkar borde det väl hjälpa med vetekudden? för den ligger på hela tiden, och måste gå och värma den hela tiden så den bräns mot magen.

Blandade käsnlor, jo tack. Jag vill veta om det är riktiga värkar eller bara förvärkar! Påminner lite om mensvärk, gör ont i ryggslutet och det känns typ där bebisen har sitt huvud, svårt o förklara men ja.

Kommentarer
thakock Skrev:

Har du tur så kanske det tittar ut en liten bebis =p



sv: ja, för något årsen hade sverige en pytte liten jordbävning. Tyvärr så kände vi här nere i skåne det väldigt mkt. =P

2010-01-18 @ 15:35:08
URL: http://briadlover.blogg.se/
Zandra Skrev:

Ring o rådfråga :)

2010-01-18 @ 17:55:55
URL: http://zandraak.blogspot.com
Zandra Skrev:

Ring o rådfråga :)

2010-01-18 @ 17:55:57
URL: http://zandraak.blogspot.com
Zandra Skrev:

Ring o rådfråga :)

2010-01-18 @ 17:56:01
URL: http://zandraak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: