Graviditet / förlossning

När blev du gravid: Graviditeten startade 28 april och blev gravid runt den 12 maj 2009
När fick du reda på att du var gravid: i Juni
var bebisen planerad: Ja
Mådde du illa mycket: nja, vissa dagar och när jag tänkte på mat ( i början av graviditeten )
Hur blev ditt hår: tappade mer hår. 
Hade du mycket halsbränna:  2 gånger under hela graviditeten, har haft det mer efteråt.
Grät du för ingenting: ja, o framförallt till sorgliga filmer
Var du känslig: ja
Vad tyckte du inte om för mat: matpajer
Vad gillade du för mat: morötter, morötter med dip, clementiner, julmust, pepparkakor, chips, jos
Rökte du: nej slutade röka när mensen var 1 dag försenad (28 maj 2009)
När kände du bebisens första sparkar: 28 augusti -09 ( vecka 17+3 )
När började dina förvärkar: runt vecka 20, blev mer smärtsamma vecka 26-28
Var du ofta orolig: till och från
Låg du inne nästan hela tiden: för det mesta ja 
Samlade du på dig gravidtidningar&Böcker: o ja, det vill jag nog påstå :)
Sparkade bebisen mycket: ja, o kitlade mamma på sidorna :)
Fick du bristningar: ja, på tuttarna och låren, slapp på magen :)
Hur kommer det sig att du behöll bebisen: varför skulle jag inte behållt bebis när hon var planerad?
Blödde du någongång: bara när jag öppnat mig 4 cm på förlossningen
Levde du på som vanligt: ja, fast blev mer osocial och ville bara prata graviditet i början 
Hur gammal var du när du blev gravid: 19
Hur tog dina föräldrar det: Mamma verkade inte förvånad, pappa tog det bättre än jag trodde han skulle göra
Hur tog din partner det: Han blev jätte glad, som sagt så var det planerat
Vart bodde du/ni: i en etta på 55 kvadrat, men snart blir det en trea istället
Hur ofta gick du till Mvc:
första besöket var i vecka 16, sen va det ungefär varannan vecka, tills årsskiftet då vart det varje vecka.
Vad var ditt sista sfmått: 34 cm
Hur många gånger åkte du in till förlossningen: 1 
Hur många ultraljud gjorde du:
1
Hur började din förlossning: med värkar
Hur många timmar tog din förlossning: 13½ från första värken, sen hade jag haft regelbundna förvärkar 1 timme innan dom övergick till värkar
Födde du Vaginalt eller kejsatsnitt: Vaginalt 
Hur mycket var du öppen när du åkte in:
nästan 1 cm  
Vilken smärtlindring tog du:
Testade lustgas men tyckte inte om den så blev utan smärtlindring
Hade ni förberett bb väskan: Ja, jag packade ner det sista på måndagen när jag fick värkar som avtog.
Hur var din partner under förlossningen:  Helt underbar, hade aldrig klarat det utan honom där!
Hur lång tid tog det att krysta ut den:  30 minuter
Blev det komplikationer: Nej
Fick du sy:  Nej
Hur var vikt och längd: 3180 g 47 cm lång 
Ögonfärg:
blågrå
Hårfärg:  mörkbrun
Ammade du: Ja
Ammar du: Ja
Hur gammal är bebisen nu: 10 dagar
Vad tyckte du om förlossningen: Jag är nöjd med min förlossning, det mest smärtsamma och det underbaraste jag någonsin kommer vara med om!
Hur är ert förhållande nu: Perfekt! Som nykära igen :)
Hur mycket gick du ner när du ammade: Sist jag vägde mig hade jag gått ner 9 kg ( fast sista gången jag vägde mig som gravid var 2-3 veckor innan hon föddes så har nog gått ner mer )
Vilken vecka födde du i? 38+1


Kommentarer
Lisa Skrev:

Den där listan var intressant och rolig :)

Vad hittar ni på för mys idag då?

kram.

2010-01-30 @ 08:29:29
URL: http://fliza83.blogg.se/
Petra Skrev:

Vilken rolig lista. Den kommer jag nog också använda när den lill* väl bestämt sig för att komma ut.

Hoppas allt är bra med er!

Kram

2010-02-01 @ 14:53:19
URL: http://superpetrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: