Den vakna familjen

Jag är svintrött och vill inget annat än få sova! Nikita ligger och vägrar sova, vill inte ens bli nersläppt utan ska ligga på mammas bröst, lägger jag ner henne använder hon sitt hungerskrik så mamma ska ta upp henne och ge henne tutten och när hon fått tutten har hon den bara i munnen men äter inte. Pappa går omkring och plockar och donar klockan 02.40? Lilla älsklingen ska inte du också sova? Jag somna runt 22 någonting i några timmar, sen när Nikita ville ha mat var jag fortfarande halvdöd så André fick komma och lägga henne vid bröstet så somna jag om igen.

Men nu vägrar hon somna, hon ligger med helt klarvakna ögon och mamma vill inget hellre än sova just nu! Men det kommer jag inte få göra på någon timme ser det ut som om man kollar på Nikitas vakenhet.

Idag ( igår, lördag ) var vi och hälsade på mamma o Jerry och min mormor och morfar va där. Vi fick lite pengar så jag ville in till stan för att köpa en sängmobil, badtermometer och vanlig termometer. Jag hittade termometrarna men en sängmobil som jag ville ha, va lite för dyrt. 800 :- skulle dom ha för den jag vill ha. Och den billigaste var det 2 nallar som hängde ner, för nästan 300:- och hur rolig ser den ut då? Ska kolla om jag hittar nått billigare på blocket istället.

Idag vart det bad för snuffsan igen. Och nu vet jag varför hon skrek så mycket sist. Det är nått fel på våran dusch så vi kan inte få så varmt vatten vi vill, märkte nu att varmaste man kan få är 34 grader. Inte konstigt att hon skrek skulle jag också göra. Så fick hämta varmvatten från köket och hälla i tills det blev 38 grader. Det var nog både rätt skönt och lite läskigt. Ibland låg hon och såg ut att trivas och ibland skrek hon. Sen vart det mys i handduk och filtar utan blöja på mamma en stund, åh så mysigt :) Sen låg vi mage mot mage när hon fått på sig blöjan och det är ju såå mysigt. Tyvärr kom min hunger och förstörde allt så fick lägga ner henne till slut ändå.


Myspys efter badet ♥

Det värkar som hon fått sin pappas gener när det gäller håret. Hon fick värsta krullet förut när hon badat :) Det tycker ju jag är sjukt sött, men det tycker nog inte hon när hon blir lite äldre och får stå och platta och platta och det är lika lockigt ändå :)

Nu äntligen föll ögonen ihop, hoppas på att hon somnar också så jag med kan få sova.



Mammas lilla trollunge ♥
i sin nya fina pyamas hon fick av bästa Sandra.


Kommentarer
amanda:P Skrev:

hoppas hon blir lika lockig i hårt som mig :P

2010-01-31 @ 19:14:09
unique Skrev:

Hon är verkligen söt er lilla prinsessa

2010-02-02 @ 17:40:13
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: