7 månader av gränslös kärlek och oändlig lycka

För exakt 7 månader sen låg vi fortfarande kvar på förlossningen, med en liten plutt vid bröstet så himla underbart! Känns som det var igår, samtidigt som det känns som vi alltid haft Nikita. Det var också ett år sen igår vi skrev in oss hos barnmoskan och fick höra hjärtljuden första gången, det var magiskt.

Tänk att jag för 7 månader sen gjorde en sån fantastisk sak som att föda barn, jag har fött barn. Jag är en av dom kvinnorna man så länge har beundrat för dom fött fram ett liv, och jag har lyckats med det! Häftig känsla faktiskt :)

Nu får det inte gå fortare, jag har inte accepterat att hon är 6 månader än, och nu är hon 7! Nej det går jag inte med på. Men det är ju såå himla roligt, och att få se alla framsteg hon gör dag för dag är så fantastiskt, jag älskar att vara mamma och ännu mer att få vara mammaledig så jag får vara med henne precis hela tiden och få se precis alla framsteg hon gör.

7 månader gammal och fått sin första förkylning, dumma mamma som smittat henne! Som tur var är hon inte lika dålig som jag är, hon är lite snorig och har lite hosta, jag däremot kan inte andas och mår bara blää.



Påväg att sätta sig upp själv..


.. Men nej ställa sig i krypställning är roligare :)


Såhär står hon typ jämt o gungar, hon har flyttat fram någon fot ibland men inte mer än så :)


7 månader och det här kan hon:

* Sitta själv
* Sätta sig upp, utan stöd.
* Ställa sig upp, med stöd.
* Krypa, men gör det aldrig, kasa sig fram går fortare än så länge :)
* Står med både händer och fötter på golvet och gunar.
* Sover ca 11 timmar varje natt och 1-2 gånger / dag på ca 20 minuter.
* Är inte riktigt lika mammig längre, men hon har sina perioder då hon tror hon sitter ihop med mig.
* Är väldigt glad och oftast nöjd.


Satt sig upp själv för första gången, så duktig!


Mina fina igårkväll. Nikita ville inte somna och när pappa tog över blev hon tyst, när jag går och kollar sitter dom såhär :) (andré konsentrerar sig på filmen därför han ser så sur ut :)..)


Gränslös kärlek ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: