bebis ♥

Om 2 dagar har jag varit gravid i 200 dagar. Det är ändå rätt mycket för att ha gått såhär fort, då är det bara 80 dagar kvar till Bf, whooho :) Älskade bebis, tror hn har blivit så stor så hn kan sparka mamma vid lungorna och revbeben. Fick ont där förut på den högra sidan och det har jag aldrig haft förut så jag misstänker att det har med älskade bebis o göra.

Magen börjar bli tung nu, har börjat få jätte ont i ryggen. Igår hade jag stora problem med o gå för det gjorde så ont i ryggen. Men bebis vägen ju ungefär 1½ kg nu, sen väger moderkakan och fostervattnet och tuttarna också. Stackars min rygg, jag har alltid haft en dålig rygg. Ångrar att jag inte tränade ryggen innan jag vart gravid. Men det är ju för sent att tänka på nu. Men all smärta och alla fula bristningar på tuttarna är värt det för min bebis skull. Jag ser positiva saker med dom ändå. Bristningar är mysiga om man inte ser dom.

Min graviditet i siffror :

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 11 nov 2009.
Din graviditet startade Tis 28 apr 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 12 maj 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 198 av 280. (70,7%).
Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 1 full dag (v28+1).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 1 feb 2010
Du har 82 dagar kvar till beräknad förlossning

Oj, redan i 8:e graviditetsmånaden av 10 :) Snart snart snart har jag min älskade bebis här! Något jag längtat efter i flera år, men vi har inte försökt för nu när vi vart gravida. Men 9 månader är ändå lagom länge att vara gravid tycker jag, man hinner förbereda sig inför bebisen och man hinner längta efter bebisen. ♥

Kommentarer
Hilda Skrev:

Så roligt! lycka till med allt :D

2009-11-11 @ 15:04:37
URL: http://hiildas.webblogg.se/
Therese Skrev:

Usch, känner igen det där med ryggen. Jag har också skitont nästan hela tiden. Jag sitter just nu med en kudde i svanken för att lindra det lite. Hoppas de sista tiden går fort för oss båda.

2009-11-11 @ 20:06:27
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Anna - Mamma till Saga & Hundtokig! Skrev:

Ännu en person som är gravid! Vad roligt! Grattis till det :)

Råkade ramla in här på din blogg, och gillar det jag ser. Hoppas att allt går bra med bebisen i din mage!

2009-11-12 @ 15:31:20
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: