Ultraljud

Idag är det dags för ultraljudet, är väldigt nervös. Tänk om den inte lever och har varit dött i flera veckor, eller att det inte ens finns en bebis där. Tiden hit har ju gått så snabbt, redan vecka 12+5 idag, helt sjukt så fort det gått tycker jag. Från vecka 14+0 blir det bilder varje vecka på morgonen, nu har jag tagit eftermiddag kväll bara för magen varit som störst då ;) Och med Nikita började jag i vecka 14+0 för magen knappt syntes innan :)
 
Nikita har kommit in i världens trots, värre än förra gången. Igår hade hon en nej dag hela dagen, vad det än var man fråga henne var det nej. Gjorde hon nått hon inte fick och jag sa ajaj eller nej till henne fick jag ett argt nej tillbaka och hon fortsatte med det hon gjorde. Hon skulle inte ta av sig skorna när vi kom in, blev skitarg när jag fråga henne, och sekunden efter blev hon arg för hon hade skorna på sig. Hon kan allt själv, man får aldrig hjälpa henne längre då får man ett argt nej om man försöker.

Men idag har hon varit duktig, trotsig med men inte så farligt. Hon skulle inte ha blöja på sig, som vanligt så jag satte henne på pottan trots att hon nyligen kissat. Och hon klämde fram några droppar och ställde sig och titta i pottan, skitglad blev hon och jag blev jätte förvånad och visade kisset, sen gick vi och slängde det i toan. Jag ställde tillbaka pottan och gick och hämta papper för lite kom utanför, när jag kommer tillbaka har hon kissat igen i pottan och skulle visa mig när jag kommer in, hon hällde ut allt kiss på mina fötter och på golvet men inte med flit, hon skulle hålla upp pottan för att visa så råka allt hamna utanför :) Så nu när vi är hemma blir det potträning på riktigt, som jag tänkt sen hon va 8-9 månader eller nått ;)

I helgen som var va vi och hälsa på Lina! Åkte dit i torsdags och stanna till måndagen, jätte mysigt var det. Nu hoppas vi det inte dröjer lika länge till nästa gång, tog bara 2 timmar dit så så jätte långt är det inte :)

När vi skulle åka och pappa packade in i bilen klättra Nikita fram och snodde pappas plats, busunge :)

Av någon anledning går det inte ladda upp fler bilder så mer bilder från helgen kommer sen, och förmodligen bilder från ultraljudet med :)


Kommentarer
Thakock Skrev:

Ska bli roligt att se magbilder! Kul att följa! =D



Haha, vad hon är trotsig ;D



Duktig hon är som kissar på pottan. =)

2011-07-21 @ 12:57:27
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: