Förlossningen

Ska försöka skriva ihop en liten förlossningsberättelse, medans nellie ändå bara äter och sover för hemma lär jag inte få tid för datorn sen iaf :) Vecka 37+4 föddes hon, 16 dagar innan bf.
'
Jag trodde verkligen inte förlossningen hade startat när jag fick värkar när jag gick och la mig vid 00.00 i måndags kväll. Efter jag fått 6 onda värkar tätt gick jag upp och satte på datorn för att se hur täta dom var och hur ofta dom kom, och redan då var dom regelbundna, varade 40-50 sekunder och var 1 minut och 40 sekunder emellan dom. Ringde eliin och pratade med henne, tog panodil och la mig i ett bad, värkarna avtog lite men så fort jag gick upp kom dom tillbaka igen.
'
Runt 2 tiden vaknar Nikita och jag var så himla trött så jag tänkte att jag försöker sova iaf, somnade och sov till 5.45 men hade vaknat en gång för att kissa och fick en värk men somnade om igen. Så fort jag vakna igen kom värkarna och dom gjorde bara ondare och ondare, vid 7 ringde jag förlossningen och dom tyckte jag skulle förbereda mig att åka in, va fan bb väskan var ju fortfarande inte packad! Så packa den lite snabbt mellan värkarna, ringde mamma och fråga om hon kunde följa med mig, så kom hon och andré och vi åkte in.
'
När vi kom in var klockan 8.45 och dom undersöker mig kort därefter, 8-9 cm öppen, va redan sa jag. Jag hade fortfarande inte helt ställt in mig på att förlossningen verkligen startat. Efter 1-2 timmar känner jag att jag vill trycka på, dom undersöker igen och fortfarande inte helt öppen, kanske 10 minuter efter de fick jag en krystvärk. och när dom undersökte mig igen var det en flik kvar som hon höll bort när jag fick nästa krystvärk, det gjorde ont! Mamma stog bredvid mig och stöttade mig och höll mig i handen.
'
10.16 går vattnet precis som med Nikita i en krystvärk men denna gången utan en sköterska framför ;) Får en krystvärk till och dom ser huvudet men det åker in igen, nästa krystvärk sitter jag framåt och håller under låren och ser när huvudet kommer och sen kroppen i samma krystvärk, det var häftigt att se :) 10.19 kom en liten liten tjej som inte gjorde så mycket läten ifrån sig. Men den känslan var häftigare med Nikita.
'
Förlossningen känns så lik Nikitas men ändå inte, är mycket nöjdare med den här, hade ingen smärtlindring alls, dom frågade om jag ville ha lustgas men det ville jag inte. 2 små rivsår fick jag och behövde inte sys denna gången heller. Dessutom mår jag bra nu efteråt också, kan röra på mig, inte ont någon stans, får eftervärkar ibland men dom går över rätt snabbt. Jag är verkligen gjord för att föda barn, superlätt graviditet, och förlossning och desstuom få må såhär bra efter :)
'
Jag tyckte däremot krystvärkarna gjorde ondare än jag tyckte med Nikita, och värkarna gjorde ondare med Nikita än vad dom gjorde nu. Den där brännande stickande känslan när huvudet kommer ut kände jag knappt alls denna gången.
'
Första bilden var hon 2 minuter på, jag glömde kameran helt det var mamma som kom på den :) Och jag fick klippa navelsträngen :)
'
Mormor med lilla fuffan Nellie ♥

Kommentarer
Zandra Skrev:

Aww, underbart!

Jag är oxå gjort för att föda barn :P

Skönt att de gick bra.



Kram

2012-01-18 @ 16:56:10
URL: http://zandraaak.blogg.se/
Thakock Skrev:

Vilken resa! =) Helt otroligt att det gick så bra och enkelt! =D Det gillas! =D

2012-01-18 @ 17:01:59
URL: http://briadlover.blogg.se/
Nana Skrev:

GRATTIS!!

2012-01-18 @ 20:07:18
Louise Skrev:

Häftigt!

Dina barn har bråttom ut dom :P

2012-01-18 @ 20:27:33
URL: http://forbiddenrage.wordpress.com
Jessika Skrev:

Åh, GRATTIS!!! Va fin hon är, och va härligt att det gick så bra! Snart kommer jag och Jocke och myser med er :) <3

2012-01-18 @ 21:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: