En kolikbebis, en trotsig 2åring

Ja lilla Nellie har såklart kolik, varje kväll skriker hon 1-2 timmar, sen när jag ska sova är de dags igen 1 timme. Spelar ingen roll vilken tid jag än går och lägger mig utan hon får alltid magknip just då. Och Nikita har blivit trotsig igen, det är nog både pga förändringen och åldern. Och helt ensam med båda barnen, trots detta känner jag att jag visst skulle kunna skaffa ett barn till, helt sjukt ju! När man har en precis helt nyfödd ska man väl inte tänka på fler barn? :) Haha. Det är så annorlunda mot Nikita, hade jag haft den här graviditeten, förlossningen och tiden på bb först hade jag inte tyckt Nikitas förlossing och första tid var lika bra. Jag har inte ens haft ont efter förlossingen, inte känt alls att jag precis fött barn. Tycker det är rätt häftigt faktiskt :)
'
Inte lätt o va liten med magknip!

Kommentarer
Zandra Skrev:

De e vääldigt sällan barn har kolik. Trodde oxå Elvira hade det, men den diagnosen sätter dom för de e lättast.. Men som sagt, väääääldigt sällan. Kan va maten, kan va orolighet osv.. Hoppas de går över!



Kram

2012-01-31 @ 08:54:03
URL: http://zandraaak.blogg.se/
Louise Skrev:

Naaaaw, stackars liten då!

Och det låter som du kommit in i den därkärleksruset man får när amningshormonerna kickat in ;)



Det kan vara luft i magen annars :)

Så hade Leona när hon var liten, man fick gå med henne i ett par timmar varje kväll.

Och det berodde oftast på något jag ätit.

Om du lägger handen på hennes mage när hon skriker, kan du känna luftbubblor som rör sig då?

På Leona hjälpte det att försiktigt trycka hennes ben mot magen fram och tillbaka med mjuka rörelser, då kunde hon fisa :)



Kram

2012-01-31 @ 11:38:43
URL: http://forbiddenrage.wordpress.com
Thakock Skrev:

Inte roligt för lilla tösen. Hoppas perioden går över snabbt =)



Skönt att du mått så bra ändå! =)

2012-01-31 @ 17:48:12
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: