Gnellie skrik

'
Nästan varje kväll när Nikita ska sova börjar Nellie skrika, oftast pga magknip för det går över när hon fiser och bajsat. Men tycker så synd om Nikita när hon ligger där och försöker sova, så börjar Nellie skrika och jag får gå och ta upp henne sen ligga där och försöka söva Nikita samtidigt som jag försöker trösta Nellie som har ont i magen. Men Nikita är ändå snäll mot sin syster och håller henne i handen, blåser henne på magen för jag säger att hon har ont i magen. Och till slut lyckas hon somna fast Nellie skriker precis bredvid henne :)
'
Nikita är fortfarande väldigt snäll och försiktig mot nellie, för det mesta. Men nu börjar svartsjukan visa sig lite mer och hon har bitit henne 2 gånger i foten, hon har nypit henne och slagit henne med en nyckel i huvudet. Men jag försöker att inte bli arg på henne när hon gör så, utan säger bara till henne att så får man inte göra, och efteråt pussar hon henne.
'
Det finns ju både för och nackdelar att vara ensam med barnen hela tiden, jag får mer hjälp från familj och vänner, jag gör lika mycket med båda barnen, annars blir de ju lätt att pappan tar stora barnet och mamman det lilla för det är smidigast så. Men vissa stunder skulle de va skönt att ha en pappa som hjälper till, typ när Nikita ska sova, när dom båda två skriker samtidigt och vill vara hos mig, eller när Nikita trotsar samtidigt som Nellie skriker.

Kommentarer
Thakock Skrev:

Förstår att det inte är lätt alla gånger! Och du har all rätt att gnälla, för det e jobbigt....! Men du är otroligt duktig ska du veta! =)

2012-02-13 @ 15:14:45
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: