Nikitas städset

Nikita fick en för tidig julklapp igår, ett städset och hon älskar det. Hon blev jätte glad när hon öppnade paketet och såg vad det innehöll och har sen igår gått runt här och städat :) Hon ska alltid hjälpa mig att städa men är fortfarande rädd för dammsugaren, inte som hon va förut men hon går och sätter sig i soffan eller lägger sig i sängen när jag dammsuger.
'
Nikita hjälper mamma att dammsuga under tvn och ställer tillbaka dammsugaren när hon är färdig :)
'
Det har hänt så himla mycket med Nikitas utveckling senaste tiden, hon tar efter nästan alla ord man säger till henne och kan namn på olika katter och inte bara stumpen. Hon kan säga mimmi som beccas katt heter och tingting som freddes katt heter, igår var vi och hälsa på min bror som har en hund då sa hon elvis som han heter :)
'
Vi brukar kolla på bolibompa när vi vaknar och sitter och myser i soffan innan dagen startar igång med lek och ryggvärk. Hon sätter på tvn själv och säger dolidompa när hon ska dricka sin välling i soffan :)
'
Hon är nästan helt blöjtorr hemma, hon tar själv av sig blöjan när hon är kissnödig och sätter sig på pottan, men när hon bajsar säger hon till om blöja det vill hon inte göra på pottan. Det har hänt 1 olycka på väldigt länge och då sa hon blöja precis innan hon kissa. Hemma hos becca går hon också runt naken och även där går hon på pottan eller toan men det har hänt en olycka där med.
'
Hon får gå själv ibland när vi är ute och det går jätte bra, hon gick hela vägen hem från sin mormor (5 minuters gångväg) men det blev nog en kvarts gångväg då :) Och höll mig i handen hela tiden. När vi är ute och ska handla eller gå till becca går hon också själv ibland, och håller i handen när vi går över vägen, om hon inte vill hålla handen då får hon sätta sig i vagnen.
'
Kan inte riktigt förstå att hon fyller 2 år snart, men den här gången har jag lite lättare att acceptera att hon fyller år än jag hade när hon  fyllde 1, nu vet jag ju hur otroligt fort allt går och jag försöker verkligen njuta av den här tiden med henne för den kommer inte igen! ♥

Kommentarer
Thakock Skrev:

Låter så mysigt! Och kul hon utvecklas så bra =D

2011-12-18 @ 15:28:45
URL: http://briadlover.blogg.se/
Patricia, Wiljas mamma & lillasyster i magen. Skrev:

Men skruttan lilla så söt!

Nu är de verkligen inte lång tid kvar för dig, helt otroligt.... <3

2011-12-18 @ 19:59:02
URL: http://mammasangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: