Whoho!

Jag är överlycklig just nu! Ikväll ska vi börja avvänja Nikita från att vakna första gången på natten. Hon har ju vaknat kl.00.00 sen hon va nyfödd tror jag, alltid samma tid. Ibland sover hon hela natten sen och ibland vaknar hon en gång. Men ikväll fick jag i henne så mycket mat så hon inte ens ville ha tutten! Min bebis är helt MÄTT, HELT MÄTT!! Jag är såååå lycklig :)

Hon brukar bara få bröstmjölk på kvällen eftersom hon varken tycker om gröt, välling eller ersättning. Men ikväll fick hon:

- En halv burk mango (liten burk) Hon tycker inte om det egentligen, så fick lura henne med vatten, hon trodde hon skulle få vattenflaskan i munnen men då kom det in en sked mango emellan, men det funka :)
- En stor portion (för att vara henne) couscous kyckling och tomatsalsa med en stor klick smör och mycket grädde. Portionen blev nästan dubbelt så stor ;)
- Ett halvt rån till maten som jag sedan doppade i maten och det var gott :)
- En halv kokt morot

Så nu när jag la henne, när hon la sig ner för att somna tog de 2 sekunder och hon sov djupt (syntes på andningen) och när jag öppnade dörren reagera hon inte ens vilket hon alltid gör annars.

Tänk att man verkligen kan bli så lycklig över en egentligen så liten sak? Men att veta att hon verkligen är helt mätt känns bara så underbart! :) Ska köra samma metod imorgon kväll också :)

Kommentarer
Anonym Skrev:

Vad skönt att du fick i henne så mycket, sa ju att det snart skulle vända :D

kram

2010-10-28 @ 12:07:38
URL: http://jagochlillasot.blogg.se/
Thakock Skrev:

Vad skönt att hon är mätt! Det borde hon bli med all maten! =D



sv: Hhahah, då får du ju äta innan ;D

2010-10-28 @ 15:32:08
URL: http://briadlover.blogg.se/
W - ung 3barnsmamma & Fotograf Skrev:

Det börjar nog vända nu, Strålande :) det där med smör och grädde lät inte så gott hahaha :D men jäkligt mycket fett så konstigt att hon blev mätt haha :D sötnosen!



du får uppdatera hur det gick inatt.

önskar min tös kunde sova hel nätter.



jaa han är så duktig för att vara 2 år om 2 mån, han är amazing men allt hänger på uppfostran och en hel del disciplin och rutiner så lär dom sig :)



kramar.

2010-10-28 @ 18:41:09
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: