Våra kvällsrutiner

Jag försöker hela tiden hitta nya lösningar för att få Nikita somna i sitt rum, i sin säng, utan skrik. Jag hittar metoder som funkar 1-2 nätter sen måste jag hitta en ny. Jag måste hela tiden ladda på med massa tålamod innan, annars klarar jag det inte! Ikväll tog det 35 minuter, men hon somnade utan att skrika sig till sömns.

När vi går in på hennes rum på kvällen och tänder lampan och drar ner persiennerna så vet hon att det är läggdags. Hon börjar då skrika direkt för hon vet att hon kommer få sova i sin säng och inte få somna i våran säng vid tutten som hon helst vill. Då har vi sagostund och läser 2 böcker. Sen lägger ner henne i sängen och sjunger några vaggvisor, och idag la jag upp hennes nallar så jag kom i samma höjd som henne och la mig bredvid henne så hon kunde känna mig. Hon låg och pilla mig på ögat jätte länge, sen somna hon utan någon protest alls. Så får väl se hur länge denna metoden funkar. Annars får jag väl börja om från början att bara sitta bredvid henne och hålla en hand på henne. Senaste tiden har de inte funkat utan hon blir mer arg och ledsen när man lägger en hand på henne. Det är ju inte lätt o va liten.



Lite kvällsbus innan läggdax



Nikita går och håller sig i soffan, hon vågar inte släppa än :)


Försökte få en pussbild på oss, gick inte bra! :)
På bilden hon pussar mig har jag kameran fel :)


Sätta sig ner kan hon också, hon böjer knäna och slår sig väldigt sällan!



Kommentarer
Anonym Skrev:

vilka fina bilder ! men vad jobbigt med sömnen, har ni testat 5 minuters metoden? :)

kram

2010-10-03 @ 23:47:14
URL: http://jagochlillasot.blogg.se/
Thakock Skrev:

Hon lär sig nog snart. Så länge ni inte tar in henne hos er om kvällarna så lär hon sig ju. =)

2010-10-04 @ 08:41:45
URL: http://briadlover.blogg.se/
Patricia Lindh Skrev:

Åh va roligt o se att du gått in även om ja inte skrivit! ;D Men de är så, ja är inte riiiktigt redo att släppa bloggen än!



Vad duktig du är som har dina fasta rutiner, som du säger. Snart så lär hon sig helt själv! Kramar.

2010-10-04 @ 10:56:26
URL: http://mammasangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: