God natt

Ska alldeles strax gå och sova, ska bli riktigt skönt. Varit vaken sen 8 och gått 2 långpromenader idag, så de ska bli skönt!

Idag testade jag igen att ge Nikita gröt, hon har fått sin mat som hon tycker om 1-2 gånger om dagen i någon vecka men idag fick hon gröt, med grädde på och hon åt. Inte allt men hon åt :) Sen fick hon vanlig mat till lunch och middag med grädde i så idag har hon ätit duktigt! :) Imorgon ska jag försöka prägla med välling igen, men ska testa varje kväll utan att tvinga henne, bara hon smakar på de varje kväll så är jag nöjd. Testade igår att hälla i bröstmjölk i nappflaskan, hon såg väldigt fundersam ut, smaka lite till, såg väldigt fundersam ut igen, tittade konstigt på flaskan och vände den och verkligen granskade den :) Så får se hur de går!

Det är verkigen full rulle hela dagarna när Nikita är vaken, och det är så kul! Ena sekunden är hon i köket, nästa sekund i vardagsrummet och går med gåvagnen, nästa sekund jagar hon stumpen, ja så himla kul de är! :) Så bäst hon får i sig mycket fett med tanke på hur mycket hon rör sig om dagarna!

Kommentarer
Thakock Skrev:

Vad bra att hon äter. =)



Jag hörde någonstans att barn som utvecklar fysiskt äter mer och behöver mer mat då...Men barn som utvecklas physiskt berhöver inte mat på samma sätt så då äter dom mindre under den perioden. =)

2010-10-18 @ 11:05:35
URL: http://briadlover.blogg.se/
Amanda A Skrev:

Berättade ditt problem för en 4 barns mamma och hon sa att de bästa sättet att få nikita att äta är att pumpa ut bröstmjölk och blanda men maten! Kram amanda

2010-10-18 @ 15:27:45
Louise Skrev:

Hittade en sida där det står om det jag tipsade om förut, på svenska...

Vet inte om du kanske läst det :)



http://se.babycenter.com/baby/startingsolids/babyledweaning/



2010-10-19 @ 16:57:35
URL: http://forbiddenrage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: