9 månader

Mitt älskade hjärta blir redan hela 9 månader, hon har funnits längre utanför min kropp än innanför min kropp! Varje dag fyller du mitt liv med glädje och skratt, jag är så lycklig över att få ha dig i mitt liv! Och det känns som du lär dig nått nytt varje dag! ♥

Vid 9 månaders ålder kan min tös:

* Ropa mamma om jag går ut ur rummet eller om hon inte ser mig
* Ställer sig upp mot allt, precis allt hela tiden
* Går längs möbler
* Ställer sig upp mot gåvagnen och går riktigt fort med den
* kramas och pussas
* Lyssnar på ajaj och förstår vad det betyder
* Tar nappen från dockans mun och försöker sätta tillbaka den igen
* Stå upp helt själv i nästan 10 sekunder
* Ställa sig upp helt alldeles själv
* Har börjat äta vanlig mat utan att protestera vad man än ger henne
* Somnar lätt i sin säng på kvällarna men sover fortfarande i våran säng på nätterna
* När hon är vaken är hon inte still en sekund
* Vaknar runt 7-8 istället för 9
* Sover oftast 2 gånger på dagen, men numera är det kortare napar än tidigare
* Älskar kläder, så fort hon ser ett klädesplagg försöker hon trä de över huvudet
* Försöker klättra upp på bordet, hon lyckades när hon stog på mig en gång
* Kan dricka själv ur flaskan, även om den ligger på golvet tar hon upp den och dricker, supersött är de :)
* Hoppa, hon älskar o stå o hoppa. Nikita hoppade över de när hon va midre och när vi busade någon dag så  fick hon hoppa, och hon skrattade högt :)

Tänk att jag för 9 månader sen älskade dig till max, var så lycklig så jag inte visste vart jag skulle ta vägen, och jag älskar dig bara mer och mer för varje dag, hur är det möjligt? Du är det vackraste mina ögon någonsin vilat på och få spendera alla mina dagar med dig är bara så underbart. Kommer alltid göra allt för dig, kommer alltid se till att du har de bra, att du får det bästa! Älskar dig mest i världen!



Nikita ligger och sover igårkväll ♥


Nikita äter rån med smör på :)


Nikita går med gåvagnen :)


Kommentarer
Louise Skrev:

Leona hälsar grattis ;)



sv:

Nej, tyckte också majskrokarna var dyra, men köpte en påse nu iallafall, hon äter oavsett inte mer än 3-4 åt gången... sen tycker inte hon om att sitta i sin stol vid bordet så är ett bra sätt att hålla henne sysselsatt :) Har hon inget att göra när hon sitter i stolen skriker hon bara rätt ut så det skär i öronen för hon tycker det är roligt och det blir påfrestande för ens öron ibland, hehe :P

2010-10-20 @ 11:32:50
URL: http://forbiddenrage.wordpress.com
Anonym Skrev:

Grattis Nikita :D

2010-10-20 @ 13:40:42
URL: http://jagochlillasot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: