Söndag

Idag vakna Nikita först vid 7, lekte till 8, sov till 9, sen somna iaf jag om till 10 då somna Nikita igen så sov vi till 11, mycket bättre än 7 tycker jag :)

Igår åkte vi in till stan och köpte dricka till bröllopet / dopet. Usch det är många som kommer, 53 st blev det, och då har 3 tackat nej. Vi skulle ha ett litet bröllop, med typ 30-35 st. Men har man stor släkt så har man.

Nikita var även tvungen o ha en solhatt. Men vi åkte in lite sent så var bara maxi öppet, hitta en jätte söt men fanns bara 1 storlek, 6-12 månader. Så den är stor men då kan hon ha den hela sommaren iaf. Köpte även blöjor, testade Huggies blöjor denna gången, och det var ju så söta motiv på. Jag älskar ior :) Får bara hoppas att blöjorna är lika bra som söta :)

Nikita sov bara 1 gång på hela dagen igår, hon vakna runt 7 och sov första gången vid 14 på ungefär 1 timme sen sov inte hon förrens 18, då vi åkte in till stan. Var vaken när vi va där och somna igen efter ett tag i bilen. Sen somna hon för natten 20.30.

Tror Nikita börjar bli redo för att äta mat, som hon tittade på mig igår när vi åt. Hon var hungrig samtidigt så fick äta och amma samtidigt, men när jag börja äta kunde inte Nikita äta. Hon låg och titta på mig med stora ögon. Men ett tag till får hon vänta, jag är inte redo att sluta amma, för hon kan neka tutten sen när hon får annan mat och det vill inte jag.

Nu ligger min ögonsten på golvet och ser smått uttråkad ut, ska gå och leka med tjejen jag älskar mest! ♥

Kommentarer
Thakock Skrev:

Naw, vad kul att hon verkar intresserad av annan mat. =)



Oj, ni blev många! Kom precis på att det är ju snart dags! =D

2010-05-23 @ 16:05:40
URL: http://briadlover.blogg.se/
Louise Skrev:

Jag tror inte hon kommer sluta med tutte för att hon får prova annat.

Är inte mycket dom ska ha i början, då är det liksom bara små smakportioner, för att börja introducera mat :)



Men är ju valfritt när man börjar, när barnet är runt 4 månader KAN man börja introducera smakportioner med amning som huvudsaklig föda, om man vill.

Du ska inte känna press, finns så många som säger det ena och det andra, alla experter har olika åsikter men man får bilda sig en egen åsikt om vad man själv tycker är bäst :)



Kram



2010-05-23 @ 21:06:09
URL: http://forbiddenrage.wordpress.com
Kim Skrev:

Bägge två är aussies. Din dotter är född en dag efter min Victor. :)

2010-05-23 @ 22:28:16
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: