Onsdag

Igårkväll gick det hur lätt som helst att lägga Nikita. Vid 18.30 - 19.00 någongång somnade hon i babygymmet efter bad och pyamas. Jag trodde hon bara skulle sova en liten nap men hon sov närmare 1 timme. Sen fick hon mat i sängen och somna igen. Var väldigt skönt. Men kl. 3 var hon klarvaken, jag vägrar gå upp den tiden på dygnet så la henne i sin säng och hon låg där till morgonen. 9.30 vaknar hon och väcker mig genom att ligga och riva på mig, mindre mysigt sätt att vakna på :)

Hon har också börjat ligga på sidan när hon sover och igårkväll la hon sig på mage med underkroppen och armar och huvudet låg på sidan. Tyckte inte riktigt om att hon låg så, så böka under en filt så hon inte kunde vända sig helt på mage. Hade känts lite bättre om hon sov med napp, men hon använder nästan aldrig nappen längre. Hon har hittat sin tumme istället, när hon blir tuttig om hon inte är hungrig så stoppar hon in tummen. Så sött, men jag hade nog hellre viljat napp. Det blir mycket svårare när hon ska sluta med tummen, nappen kan man ta ifrån henne.

Nu ligger mitt lilla hjärta och sover. Hon somna mitt i maten :) Min lilla nyfödda bebis blir helt plötsligt 4 månader i morgon :/ Fy så fort tiden går, samtidigt som det känns som hon alltid funnits med oss. Men det är mycket roligare nu när hon leker och lär sig nya saker, och samtidigt är hon väldigt mysig. Jag vill ha en till bebis, en till dotter :) (ja jag börjar glömma hur ont det gjorde att föda barn, som jag lovade mig själv att aldrig glömma)

Kommentarer
Thakock Skrev:

Usch ja, det hade varit lättare med nappen då.



sv: Hahah, kanske det. ;D

Fast igår sov jag faktiskt när den rasa....pinsamt värre ;D

2010-05-19 @ 13:04:09
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: