God morgon

Här vakna vi för 30 minuter sen, sen var det mys i sängen med hela familjen, förutom andré. Stumpen ville också ha morgonmys.

Igår fick kanske Nikita i sig lite vaniljsås. När vi satt och fika världens godaste rabarberkaka med maräng över och vaniljsås, hur gott som helst. Då ville Nikita också smaka, så hon försökte äta upp min mun, och hon fick nog lite, för nu försöker hon äta upp min mun så fort hon får tillfälle, söta unge :)

Igårkväll vid läggdax  somna hon först vid min tutte så la ner henne i sin säng. Men då vakna hon så jag klappa henne i pannan och la mitt huvud mot hennes, då fick hon tag på min läpp och börja suga på den. Sen fick hon tag på min kind och börja suga på den. Men nappen? Nej den vill hon inte ha längre :)


Kommentarer
Thakock Skrev:

Naw, en vänninas son gjorde likadant när den var bebis. Sög på hennes läpp och sådant. =P

2010-05-26 @ 08:56:18
URL: http://briadlover.blogg.se/
Nana Skrev:

Det blir bara roligare att vara mamma ju mer tiden går, tycker du inte?! Min son slutade också använda napp för ett tag sen, men det resulterade i att han fick svårare att somna så då gick jag och köpte en större napp 4 mån+. Den vill han ha! (tror sugdelen blev för kort på de andra) Så det kan ju vara en idé att pröva... om du vill att hon ska ha napp dvs. Fungerar det bra utan så är det ju väldigt onödigt :)



Har du börjat med några "smakisar" ännu, eller väntar du? Min son har ätit både det ena och de andra och han verkligen ÄLSKAR mat. Men mammas mjölk är fortfarande bäst :)



Kram till er!

2010-05-26 @ 09:41:09
Charlotte - Mamma till Nikita Skrev:

Nana - Jo det händer ju något nytt varje dag :)

Ja Nikita kan somna utan napp, ibland är det svårare att få henne att somna, men oftast åker tummen in då. Sen vill jag nog hellre att hon tar napp än tummen, tummen är ju så svårt att sluta med sen.



Nej vi väntar lite med mat. Vad roligt :) Jag är så rädd för att Nikita inte kommer vilja ha bröstet sen, och jag vill inte sluta amma än så hon får helammas ett tag till :)



Kram!

2010-05-26 @ 09:54:14
URL: http://charlottegaines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: