Dålig sömn

Det märks på Nikita att det inte är som de ska. Vi är någon helt annanstans med människor hon inte är van vid och pappa är inte här. Det påverkar hennes sömn, hon är mer gnällg och jag får inte vara ensam långa stunder. Det tar på krafterna, både hennes och mina.

Jag gick och la mig 23.30 ungefär igår, men det tog lång tid innan jag somna. Nikita låg helt intryckt mot mig och jag låg och lukta henne i pannan, till slut lyckades jag somna så. Hon vaknar 6.30, är pigg, kan inte andas genom näsan som vanligt. SOm tur var hade jag med mig nässugen. Sen skulle hon bajsa lite också, och av någon anledning har hon kommit på att jag tycker inte om att byta blöjan längre, från att jag knäpper upp blöjan, tills jag tar upp henne gallskriker hon. Jag livrädd för att pappa ska vakna stressar ihjäl mig för att få på den där blöjan igen.

Sen somna hon om efter 30 minuters lek och sov till 9.30. Sen dess har hon bara tagit en jätte kort nap. Vi åkte in till stan och kolla lite i affärer, då fick morfar bära, det var rekord på hur länge någon annan än mamma eller pappa fått hålla. Sen somna hon så sött på morfar. Nu precis somnade hon igen, vaggandes i min famn.

Ja när andré kommer hem igen blir det ändringar. Nikita klarar inte ens av att vara ifrån mig en kort stund, jag kan inte gå ch kissa när jag vill. Hon vägrar vara hos någon annan än mig eller andré, och ibland inte ens andré. Så jag ska försöka va ifrån henne kanske 1 timme någon dag i veckan till o börja med så får andré och Nikita tid tillsammans också. För om hon är såhär mammig nu kommer det bara bli värre och värre ju äldre hon blir.

Jag saknar andré så jag håller på att gå sönder. Trodde inte det va möjligt att sakna en människa så mycket ♥

Kommentarer
Thakock Skrev:

Låter inte alls kul för dej!



Ja, det låter som en bra ide att göra så. =)

2010-05-09 @ 14:48:43
URL: http://briadlover.blogg.se/
Zandra Skrev:

varför gillar inte din pappa barnskrik? :(

2010-05-09 @ 22:15:19
URL: http://zandraaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: