Barn

Vet att det är många som trodde att jag aldrig skulle skaffa barn, att jag typ hatade barn. Tyckte dom var så jobbiga och bara skriker. Så hur kommer det sig att från ena dagen typ hata barn till nästa dag älska dom?

Jo, jag har alltid viljat ha barn, jag ville bara inte ha barn innan jag var redo för det. Jag vägrar bli en sån mamma som lever på min mamma, som låter min mamma ta hand om mitt barn. Jag vill klara mig själv om jag ska ta hand om ett barn, jag vill vara mogen för det. Men som jag längtade, men det var lättare om man prata om det negativa med barn, som nu har försvunnit. Finns inget negativt med barn, NÄR man är redo för det.

Jag var redo för barn, jag var beredd att ge upp festandet, jag var beredd att ge upp ciggaretter, jag var beredd att ge upp snus. Jag var till och med beredd att ge upp alla mina vänner, jag vet hur lätt man förlorar dom när man skaffar barn, det sa alla. Jag var beredd att byta ut mina sovmornar till byta bajsblöjor. Jag ville vakna flera gånger varje natt för att ge mitt barn mat. Jag såg fram emot alla sömnlösa nätter, bara jag fick spendera dom med mitt barn.

Men är man inte beredd att ge upp alkoholen och festandet, eller sina gamla vänner så blir det nog svårt. Vissa dagar kan vara förjävliga, men jag ser det ändå positivt, nästa dag kommer hon förmodligen vara lättare och mindre skrikig och sånt. Men jag älskar mitt liv som mamma, jag älskar allt som det innebär och därför tror jag att jag har så lätt att vara den mamman jag vill vara.

Jag vill vara världens bästa mamma, för bara det bästa är bra nog för min dotter. Jag kommer bli den mamman jag önskar att jag hade, med pussar och kramar varje dag, hon ska alltid veta vart hon har mig. Det finns inget hon inte kommer kunna berätta för mig. Hon ska aldrig känna när det är fredag att nej jag vill inte gå hem för dom sitter där hemma och super. Även om man kan kontrollera sig när man druckigt upplever dom flesta barn obehag, eftersom man ändå förändras när man druckit alkohol. Man pratar mer och högre, man blir mer pussig och kramig, man luktar lustigt. Det är väl klart att barnen känner ett obehag då?

Jag är världens bästa mamma, men det finns det fler som är!

Kommentarer
Smsa Låna Skrev:

Schysst design du har på din sida. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2012-01-12 @ 22:30:24
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: