Skapa kvällsrutiner

Ikväll har Nikita fått somna i sin säng. Annars brukar hon alltid somna på mitt bröst och få sova där ett tag. Hon brukar somna för natten mellan 21 - 22 så jag la henne i sin säng vid 21.30 med nappen i munnen och tog i öronpropparna. Men märkte att jag kunde ta ut dom igen, hon är fortfarande vaken och ligger och pratar lite, men hon gnäller inte. Bara när hon tappar nappen men då får hon tillbaka den igen så blir hon tyst. Jag som trodde det skulle bli världens liv här, men har man en snäll duktig dotter så har man :)

Idag har verkligen varit en tråkdag för mig och Nikita. Vi båda har viljat göra nått, men min sambo hade inte lika stor lust så vi drog oss ut i snöstormen på en till promenad, lite längre än förra fast de va kallare. Nikita fick strumpor som vantar och ett par extra byxor över strumpbyxorna så hon frös nog inte, kanske i ansiktet. Tog också med oss paraply för att skydda lite mot vinden och all snö. Men när vi kom hem igen va vi lika uttråkade.

André har iaf varit duktig idag och dammsugit, och diskat. Jag dammsög hallen, men det dög inte för gubben så han dammsög där igen. Och jag brukar vara den noggranna? :)

Kul, i morgon kommer André börja jobba kl. 06.00 det betyder att vi inte träffar honom innan han åker till jobbet, kommer hem på lunchen om jag har tur 12.20 -13.00 sen kommer han hem efter 19 någon gång, och får han bättre betalt för de? Nej. Visst han har väl en okej lön eftersom vi är 3 som just nu lever på den, men för de jobbet han gör är den urkass. Han är ständigt trött och klagar precis hela tiden på sitt jobb. Det gjorde han inte innan han börja jobba med lasermaskinen. När vi diskuterar om hans jobb blir vi mest tjuriga eftersom jag knappt tjänar pengar ( minsta föräldrarpenning från försäkringskassan ) men jag gör ändå nått jag älskar om dagarna och har ett 24 timmars jobb. Och jag tycker han spenderar lite tid med sin dotter nu, och nu ska han jobba 13 timmar 2 dagar i veckan på den där jävla lasermaskinen. Och inte får bättre betalt. Fittjobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: