Nikita 8 veckor

Tiden fortsätter springa, tycker inte om det alls. Hon växer också, mycket! Jag gissade helt rätt på 5 kg, exakt 5000g vägde hon. Var 55 cm lång. Sist vi vägde henne för 2 veckor sen vägde hon 4640g. Idag var det en annan bvc tant än henne vi brukar ha. Hon ville kolla om Nikita lyfte nacken när man la henne på magen och det är klart hon gjorde, hela överkroppen och länge, tills jag fick vända henne igen. Hon kollade också om hon följde med blicken och det gjorde hon också bra!

När vi varit på bvc gick vi till öppna förskolan och väntade på Natalie och Robert o Kevin, som kom när alla gått hem. Men Nikita verka tycka det var roligt o vara där ändå, hon fick ju som vanligt mycket uppmärksamhet :) Jag såg också världens sötaste unge (efter Nikita såklart), jag ville ta med mig henne hem! Haha.

Ikväll har Nikita varit lite gnällig, tror hon blev överstimulerad för så fort André satte på dammsugan blev hon tyst, den han stänge av börja hon skrika, han satte på den igen och hon blev tyst så han fick dammsuga lite :) Jag hade precis innan dammsugit hallen och köket så lite städat blev det :) Stackars André, när hon blir så gnällig och orolig så skriker hon mer när hon kommer till André och blir sen tyst när hon kommer tillbaka till mig, men det är väl för hon är van vid att vara vid mig hela dagarna, och jag luktar inte konstigt som pappa gör med parfym och jobb lukt :)

Nu sover mina små (och stora) älsklingar, och jag ska snart göra detsamma, hoppas jag :)


Kommentarer
unique Skrev:

stora tjejen ju. 5 kg? en liten tjockis hihihi

2010-03-17 @ 22:17:15
URL: http://saratilling.devote.se
thakock Skrev:

Haha, naww gulligt! =)

2010-03-18 @ 13:42:34
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: