God natt

Jag kunde inte släppa bröllopstankarna, har spenderat mesta tiden av dagen att kolla på ringar och klänningar. Har hittat 5 ringar jag vill ha som ligger mellan 2.000 - 3.000 och de är inte farligt alls för en ring i vitt guld :) Jag vill heller inte ha en bröllopsklänning och har faktiskt hittat en klänning jag vill ha som kostar 600:- så jag tror att vi kan spara till ett billigare bröllop till den 18 maj. Det jag inte vet vad de kostar är maten och lokal. Vet inte vad man ska bjuda på för mat heller eftersom vi blir rätt så många. André däremot tycker väl inte min idé är lika bra, men han tror inte vi kommer kunna få fram pengarna.

Idag har Nikita varit uttråkad igen. Ingenting dög åt lilla damen. Inte kolla in i datorn, inte kolla på tvn, inte ligga i babygymmet, inte sjunga med mamma, nej absolut ingenting. Hon blev tyst en stund när hon kollade ut genom fönstret med stoora ögon, men så fort jag flyttade lite på mig började hon gnälla. Så jag fick stå där i 5 minuter sen dög inte de heller längre. Och jag vet att det är inte magknip eller att hon är trött utan hon gnäller för hon är uttråkad.

Ikväll har hon varit lika duktig som igår. Hon låg och ut under mesta tiden av desperate housewives ikväll sen höll hon på att somna lite innan 22 så la henne i sin säng och hon somna inatt igen utan protest. Idag har hon även varit jätte duktig och tränat nacken väldigt mycket, hon har blivit jätte stark och huvudet far inte åt alla håll längre utan hon börjar bli riktigt stadig. Min lilla duktiga prinsessa!

Jag sitter här och planerar bröllop och vill spara pengar, så klickar jag hem en bok. "Växa och upptäcka världen" har jag hört ska va bra med bra fakta i så den klicka jag hem :)

Nu ska jag krypa ner i sängen, tänkte sova för läängesen men har man kvällsrutiner vid datorn så har man, och denna egentid är viktigare än man tror :)

Kommentarer
Lisa Skrev:

hej gumman!



ja det känns då som jag blivit stor som en elefant.. men ja, är ju trots allt i slutet så det kanske inte är så konstigt heller.. men magmåttet hade ju bara ökat 1 cm iaf sen sist, så ingen monsterökning ännu..

ska dock få se imorron hur stor den är, lär väl vara gigantisk ska du se :)



roooligt med bröllop, det är verkligen det bästa man kan göra! den underbaraste dagen av livet, förutom när barnen kommer till jorden då :)



kramar!

2010-03-03 @ 09:14:25
URL: http://fliza83.blogg.se/
Thakock Skrev:

Kyrkans församlingshem kan man hyra rätt billigt har jag för mej. Speciellt om ni städar själva. Det är gratis att gifta sig i kyrkan. Om någon av er är både döpt och konfirmerad. Och tillhör kyrkan nu.



Maten kan ju blir jäkligt billigt. Det kostar ju lite mer med catering men ni kan ju göra det själv exmpel. Ni kan säga till någon av era föräldrar att ni vill ha det i bröllopspresent.



Åhh nej, jag har inte allls funderat på detta tidigare ;D

2010-03-03 @ 10:42:34
URL: http://briadlover.blogg.se/
Thakock Skrev:

Ja, så länge du är med så går det bra. =)

Det beror på vad för mat du ska ha? Och ska du ha 2 rätters eller 3 rätters eller ni kan helt enkelt ha typ smörgåstårta och vanliga tårta?



Catering kan jag inte, det beror på helt vem man väljer men om ni själva ska fixa det så...



Tar ni smörgåstårta eller något sådan enkelt så kanske 2-3000 tusen.

2 rätters middag kan ligga där någonstans också.



Men tar ni 3 rätters middag blir det något dyrare ju.



Gör ni allt själv så kan ni ju gå och handla på billiga ställen. Det är ju en fördel.



sv: Jag har en led som läcker ut ledvätska. Det gör inte ont men just nu trycker "bulan" på mina nerver så jag har inte lika stor styrka i min vänsterhand. =)

2010-03-03 @ 11:02:58
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: