God natt

Idag har varit tråksöndag som vanligt. André gick och vilade en stund på förmiddagen, ja en stund för honom var från 10-11 någon gång, till klockan 15. Då lyckades jag få upp honom. Under tiden han låg och sov satt jag och Nikita och lekte. Hon gapade när jag gapade och log när jag log och räckte ut tungan, men hon räckte själv aldrig ut tungan men hon log varje gång jag gjorde det, och såklart kom tårarna, haha. Tänk att nått så litet gör så mycket!


Kameran var väldigt intressant o kolla på :) Framförallt när den blixtra :) Söta unge!


Ikväll har vi sett på 2 filmer, första filmen satt jag vid datorn och kollade lite då och då, andra filmen satt André vid datorn och kollade lite då och då. Nej vi kan inte sitta tillsammans i soffan längre, någon sitter alltid vid datorn. Datanördar!

Och jag är såå stolt över min älskade fästman. Jag har tjatat ett  tag om hans vikt, för hans egen skull inte för min skull, och nu har jag sagt att från i morgon får han börja med nutrilett diet, jag trodde aldrig jag skulle lyckas få honom att börja med den, men han tänker faktiskt börja med den, det är iaf ett stort steg i rätt riktning. Jag ska försöka stötta honom så mycket jag kan!

Nikita har inte varit lika trött idag, tur det. Usch vad orolig jag har varit över att allt inte är som det ska, men idag har hon varit vaken mer och varit social. Förut ikväll var hon lite gnällig, och hon ville inte sova i sin säng utan på mamma eller pappa. Så fort man la ner henne börja hon gnälla tills man tog upp henne, så hon fick sova på pappa i mer än 2 timmar, sen lyckades vi lägga ner henne utan att hon vakna så sov hon ca 2 timmar till.

Har märkt att hon nu har börjat sova djupare tidigare, ikväll var det 19 - 19.30 som hon somna, och när hon vakna och vill ha mat så somnar hon direkt. Förut vad det 21 - 21.30 som hon sov djup sömn. Ska försöka snart att ge henne nappen på natten när hon vaknar istället för att börja avvänja henne vid att äta på nätterna, men ska dra ner på målen, som inatt åt hon 2 gånger istället för 3 så det går neråt. Så till slut kanske hon bara äter 1 gång och sen sover hela nätter utan mat.



Nikita har blivit jätte stark i nacken också. Nu när man lägger henne på mage på skötbordet håller hon upp huvudet tills man vänder henne om. Det kan gå flera minuter, och tills slut syns det att huvudet börjar bli lite för tungt men hon försöker hålla det uppe ändå, då brukar jag vända henne så hon inte dunkar huvudet i underlaget! Min vackra prinsessa med massa väck, jag älskar dom! Och Jag älskar min fästman och min dotter och mina 2 katter mest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: